söndag 4 februari 2007

Helgen!



Lördagsmys!

Söndagsnöje!
I lördags "byggde" vi sängstomme, gungade och tittade på en Melodifestival som knappt är värd att kommentera. Anna Book och Tommy Nilsson tyckte vi bäst om och det var vi inte ensamma om. Men resten...herregud så dåliga låtar och pinsamma framträdanden. Uno och Irma...hallå liksom, och Elin Lanto, och Addis Black Widow.... nej skall melodifestivalen fortsätta så här så blir jag väldigt besviken. Tacka vet jag Shirley Clamp, Lena Ph, Carola, Alcazar osv! Riktig schlager man blir glad av! I alla fall en schlager tönt som jag! ;)
Idag, söndag har vi premiärmatat fåglarna i Svandammen. Matat och matat säger Maja som smakade på brödet själv! Efter det gick vi hem med matningssällskapet C och guddotter Josefin och åt goda muffinsar med varierat utseende! En mycket trött och lite förkyld Maja somnade kvart i sju. Imorrn skall David med mamma och Max med mamma komma och fika på eftermiddagen. Vi skall ha lite knytis och då tänkte jag baka bröd. Är i bakartagen nu!
Hur kunde jag glömma att nämna att lilla tvåan har börjat buffa och buffa! Det har "den" gjort i säkert en vecka nu. Så otroligt mysigt att få uppleva igen! Aldrig någonsin i vår vildaste fantasi hade vi för två år sedan när vi skulle göra vår första ivf trott att vi snart skall på ul med bebbe nr två.... Som vi också lyckats själva med. Livet är underligt och vi är otroligt lyckligt lottade och värda detta!!!! Jag tror (och hoppas) att alla som kan få barn utan hjälp inser att man är lyckligt lottad och känner en tacksamhet över det. Tror dock att vi som har haft problem på vägen tänker lite mer på det sättet. Det går inte en dag utan att jag tänker så... När vi var mitt uppe i cirkusen (det var f-n inte kul) så kom jag till en insikt en morgon. Att vi kommer att bli föräldrar. På ett eller annat sätt. Biologiska barn via ivf eller själva, eller adoption. Och den känslan av lugn som kom över mig var otrolig, man fick en styrka i allt det jobbiga. Oj, så blandat detta inlägg blev! Men det är min blogg så då skriver jag vad jag vill, för detta är en variant av dagbok för mig. Jag tror att bebben i magen är sugen på glass....för det är i allafall jag. Lite glass till "Costa del Sol" kan väl passa?! ;)

Inga kommentarer: