tisdag 13 februari 2007

Nostalgisk!

För ett år sedan satt jag här med en enorm mage! Bf var ju 15 februari och tankarna snurrade runt som bara den. Kommer den på bf-dagen, eller tidigare eller senare? Ja, som alla vet så kom hon ju då hela åtta dagar senare! Men som den väntan var värld allt.
Jag bakade och bakade och åt (och hm..åt) lika mycket. Delade med mig av mitt dundergoda recept på morotskaka och snodde även åt mig en del smaskiga recept på AFF. Satt många timmar framför datorn och "snackade" med andra tjejer som var i samma väntans tider! En otroligt mysig tid. Sov och vilade en hel del pga av mina onda fogar, läste böcker och hade det ganska bra trots all smärta. Plockade med bebisens kläder och körde vagnen hemma i vardagsrummet! Bäddade om i sängen och packade bb-väskan. Satt vid köksbordet och lade unicef pussel och drömde mig bort till det som komma skall. Icke att förglömma, fick ju hur mycket massage som helst av R! Åh så mysigt det var!

Nu ligger denna underbara varelse i vagnen och sover ute. Hon somnade bums och kommer nog sova ett tag, för idag började vår dag tidigt! En kompis kommer och fikar vid två och sedan går vi ev ut på en promenad. Maja har feber idag med så det blir nog ingen öppnis imorrn. Lite synd eftersom R är ledig hela dagen imorrn pga ul, och för att vi skall ha en mysig dag tillsammans.

Inga kommentarer: