onsdag 7 maj 2008

Choklad


muffins. Maja och jag har idag bakat med en liten Ellen nyfiket hoppandes i stolen. Maja vill absolut inte knäcka ägg, hon vill bara röra och vispa och smaka på smeten. "Mmmmmm jättegott" hördes i dag många gånger. Tyvärr hann jag inte få fram kameran när hon var som mest kladdig! Det skulle bli en kladdvariant, men de stod inne lite för länge så de blev lite torra och tråkiga. Piffade upp de med lite silkespapper och min fina burk från åhléns. Tycker det är lite mysigt att inte bara lägga muffinsarna i en påse, utan lyxa lite med vardagsbaket också! Det är ju också en toppenpresent när man skall bort. En vacker burk fylld med kakor/muffins/godis inlindat i fint silkespapper!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ser så fint ut!
Visst är det roligt (och tålamods krävande)att baka med barnen.
Kram!

Designdrömmar sa...

Hej,
Vad roligt att du hittade min blogg:-), ja jag (också 32 år) har också två tjejer här hemma en som är född februari -06 och en okt -07 så det är full fart från morgon till kväll. Vad kul det låter att jobba som flyttstylist, jag som älskar inredning. Kommer helt klart att titta in till dig många fler gånger.

/Åsa