fredag 2 maj 2008

Fredag

En bra dag! Ikeabesök med syrran, lite shopping i form av en feng shuibok, en färgsnurra och lite rekvisita till min tjejfest om tre veckor! Det blir bra!!!! :)

Ikväll skall R försöka återskapa en otroligt god kötträtt vi åt i NY för nästan precis tre år sedan. Kött, potatismos med vitlök, räkor, ost....mums!

Har kikat på badrummskåp på ikea, och för cirka tusen kronor kan vi få ett badrum med enormt bättre förvaring, mer ljus och bra organiserat.

Nu skall jag lägga mig och läsa lite, de andra är ute på promenad. R slutade ett idag (lyx) så jag får passa på att ha lite ensamtid. Är så trött, trots att Ellen sover mycket mycket bättre och somnar i princip bums på kvällarna nu (we love femminutersmetoden). Nio månaders sömnbrist tas inte igen på tre bra nätter;)

Förrutom sömnbristen så gör jag som det står på bilden ovan; njuter av livet! Vad annat kan man göra när man har en sådan fin familj och vänner!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Låter som en mysig dag, och du får berätta hur maten blev sen. Det låter mycket spännande.

Ha en mysig kväll.

Stora kramar C&J

Anonym sa...

Tack för omtanken! Alba mår ganska ok och har inte kräkts nu på några timmar. Det finns hopp inför kvällen och natten :))

Låter mysigt med ett besök på IKEA i lugn och ro. Vi har beställt en del grejer där också. Det är så kul att förnya saker och rum lite. Ibland ska det ju inte alls mycket till för att få en helt ny känsla. Vore kul att ses snart. Tiden går så snabbt. Jag har ju bara träffat Ellen några få gånger. Jag är alltid ledig tisd och torsd. För det mesta är Alba på dagis på tisdagar om du är ledig nån dag!

Trevlig helg!
Johanna

syster A sa...

Mums vad gott det låter, vi väntar bara på inbjudan ;).

Tack för mysdag identical twinsister :).

Kram A

My White Cottage sa...

Jag tror din tjejfest kommer bli toppenlyckad med inspiration från Nigella! Jag älskar också hennes program och hennes sätt att vara. Jag säger bara; lyllos dina tjejkompisar! :)

Ha en fin vecka!
Kram Jenny