måndag 19 maj 2008

Kvällstankar

Tack ni rara som peppade och gav mig era tankar om min firma, dagis, osv!

Kloka ord som jag tar till mig, och självklart så skall man göra det som passar respektive familj bäst!

Vad som passar oss bäst kommer vi tids nog att klura ut, men under tiden så kommer jag att ordna allt praktiskt med min firma, såsom fa-skatt, hemsida, visitkort och inte minst en plan för hur jag skall gå tillväga. I sommar när vi kommer att ha mycket tid tillsammans hela familjen så skall jag ta en del tid till detta. Klura på tjänster, kostnader, ev uthyrning av småpiff etc. Är oerhört glad av att jag ändock har kommit en bit på väg men känner i det här läget att barnen går först. Planen för hösten kommer därför att bli lite annorlunda än vad jag tänkt.

Ellen är ju en framåt tjej precis som sin syter och har i helgen tagit fler och fler steg. Denna lilla minimänniska är bara 9 och en halv månad och går lite smått. Bedårande! Vi kommer ev söka dagis till vinter/vår -09 och då tror jag att det är dags för henne!

En central punkt i mitt liv nu är stressen, och jag tror att när jag lyckas stressa ner lite så kommer min ork och kämpaanda vara på topp igen. Precis som när jag gick kursen och bara njöt av alla nya kunskaper.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Bara du kan göra något åt stressen.
Prioritera bort det du absolut inte måste göra eller tänka på just nu och slappna av.

Vi ses imorgon, det ska bli så mysigt.
Kram C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej! Måste hålla med Cecilia. Släpp stressen. Jag stressade för mycket när jag var föräldraledig med mina två äldsta, så pass mycket att jag inte hann njuta av tiden med dem. Det fanns så många krav och förväntningar tyckte jag och att hålla hemmet rent och snyggt var prio ett... När jag fick trean och fyran var jag som en annan människa. Jag njöt av att vara hemma och bestämde mig för att följa ordspråket "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" ;) Har liksom insett att allt har sin tid och det är jag tacksam för idag!

När det gäller dagis och arbetsliv så kommer det att falla på plats. Helt plötsligt kommer det som en blixt från klar himmel hur ni ska göra.

Förstår att du har fullt upp med lilltjejen som börjat gå tidigt:) Har själv tre som började gå vid nio månaders ålder och en liten plutt som bara var åtta månader... Minns "börja gå tiden" som en tid när man jag smått hysterisk sprang omkring och försökte rädda saker från att ramla golvet...


Jag vill önska lycka till med din firma. Låter som ett jättekul jobb! :)

Kram Annica

Helena Dovier sa...

Många och stora beslut att fatta... Och det är ju inte lätt, det är ett som är säkert. Jag brukar ha som regel för mig själv att om jag inte vet hur jag ska göra med saker och ting så låter jag det bero. Med tiden brukar det klarna vad som är bäst att göra, och då kan jag agera och då känns det rätt och bra.

Ha en fin tisdag! :-)

Kram från Helena

Designdrömmar sa...

Hej,
Vet precis hur det är med två små barn och projekt. Tack för din kommerntar på min blogg, skulle lämna en på din häromdan men blev avbruten av en liten (numera mycket högljudd) tjej. Hon har även synpunkter just nu. Jag har haft så mycket att göra den senaste tiden att jag inte ens slår på datorn längre. Ska åka till Barcelona på en barnfri helg imorgon, det känns helt overkligt och sååå skönt. Hoppas att du också får lite egentid, det behövs ju i vår situation ibland. Min lilla tjej sover jättbra i sin nya säng, däremot har storasyster insett att det är fritt fram att hoppa ur sin nya och provade på det flitigt igår kväll :-( JaJa så kommer det väl att bli nu i fortsättningen. Ps har lagt till dig i min länklista.
Ha en skön helg.

Kram Åsa