söndag 25 maj 2008

Icke att förglömma!

Den minsta av våra juveler kan numera gå! Som mest har denna fantastiska lilla varelse tagit 15 steg! Med små små fötter! Hon är så söt så det inte är klokt. Jag tror inte att det finns någon som inte charmas av hennes söta leende som har berikats med två tänder till. Eller med små små taggar för att vara exakt, i överkäken. Men inte de två framtänderna, nej våran tjej är inte som andra utan hennes tredje och fjärde tand är tänderna ett snäpp utanför framtänderna. Hon kommer att se ut som en liten varulv. Och det är hon ibland, hon har nämeligen börjat att bitas så smått...... Och tittar på oss föräldrar, en i taget när vi säger nej, och tycker sedan att hon också skall "skälla" lite på oss. Och då är det inte lätt att vara konsekvent och inte skratta!

Skrytet fortsätter; Ellen säger "hejå" och vinkar när folk kommer och går. Hon säger nästan titta och har för sig massor av roliga ljud. Jag njuter så enormt av dagarna med henne, och med Maja med såklart.

Nu skall vi fortsätta mysa lite, kanske på balkongen som har fått trall och snart en platsbyggd soffa (alla har samma smak som oss så Väderö från ikea är tokslut överallt!), ett segel och massor av fina kuddar och textilier i glada färger!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla Ellen då som har bråttom ut i livet :)) Jag minns när Alba var i den åldern och det var en så otroligt kul tid. Det händer så mycket då och man får en så bra respons och kontakt. Det är bara att njuta av henne och Maja så mycket du kan.

Ha en bra dag!
Kram Johanna

Cecilia sa...

Gullegumman!!!!
Vill see!!!
Får jag komma och hälsa på någon kväll? Jag är ju Jossefri tills på torsdag.

Kram C

Hanna sa...

Hehe, vad gulligt det låter med tänderna:)

Och WOW vilken bjudning du hade för kompisarna! Den dag jag fixar så fint och genomtänkt för mina vänner kommer de hamna i chock-koma, haha!