måndag 5 maj 2008

Ekologiskt


Visst handlar vi alla mer och mer ekologiskt!? Det är så roligt när man hittar nya produkter. Idag blev det olivoljan och chilisåsen. Bakom matvarorna skymtar stringhyllan från torpet, det blev så bra, men tänk vitt istället för gult!
Nu skall syrran och jag ta en kopp kaffe.

Vill även säga till du anonyma (varför anonym?) att barn mår bäst av att veta vem som bestämmer, små barn kan inte ta vissa beslut själv, och vad gäller femminutersmetoden som jag antar att du syftar på så mår VÅRA barn bra av den. Vi har extremt trygga barn som sover gott hela nätterna, och som somnar på en gång när vi lägger de. Det känns som att jag måste försvara mig och det är ju trist, för detta är MIN blogg, där jag skriver MINA åsikter och ber inte om någon hjälp att uppfostra våra barn. Betackar mig för anonyma åsikter!

9 kommentarer:

Cecilia sa...

Härligt härligt! Ekologiskt rockar!! :D

Kram C

Anonym sa...

hej carro!!! tråkigt när människor e så trångsynta!!!!och fegt att vara anonym!!!go girl!!!kram jannika

Anonym sa...

Hej!

Hoppas ni mår bra idag!
Håller helt med dig Caroline, barnen kan inte ta vissa beslut utan behöver oss vuxna som guidar dem :)

Kram Camilla

Anonym sa...

Märkligt vad folk kan lägga sig i saker de ABSOLUT inte har med att göra. Fem-minuters-metoden är ju grymt bra. Visst känns det i hjärtat första kvällarna men när man vet vad den leder till är det ju underbart. Tycker det är otroligt att ni höll ut så länge som ni gjorde. Vi körde den med Alba när hon var 5 månader.

Hörde att ni har det väldigt lunt ocj skönt nu på nätterna och kvällarna. Ingen tvekan om att barnen mår bra då :))

Kram Johanna

Anonym sa...

Bra med massa ekologiskt! Och anonyma fegisar ska inte uttala sig, har man sån onödig kritik kan man iaf vara modig nog att visa vem man är. Man KAN inte mesa när det gäller sådant. Det är dom VUXNA som bestämmer och ska göra sina barn trygga och via vad som gäller. Så det så!

Kram A

Anonym sa...

Fattade inte riktigt vad du skrev om men fter att ha scrollat ner lite så såg jag. Som förälder gör man bäst som man känner själv, för vem känner barnen bättre än ni? Klart man måste bestämma över barnen, det är alldeles för lite sån´t nu för tiden! Kör i vind! Visst har vi en skön vår!!

Pernilla sa...

Hej Caroline!
Alltid lika roligt att läsa din blogg. Vilka fantastiska flickor du har! Stor kram från mig.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Tack goa tjejer för rara och så sanna kommentarer!

Kram Caroline

Anonym sa...

Kram tjejen..
Trist med människor att kommentera saker dom inte vet nått om.. och inte vågar tala om vem man är..

Trist...

Vi gillar 5 minuter metoder,den funkar för..

Kram

Älskar din blogg...

Kram K