söndag 22 mars 2009

Allt möjligt!

Söndag kväll. Sitter i soffan med datorn i knät. Ett mönster på sydda påskägg ligger bredvid mig. Har börjat planera för påskpyssel med tjejerna och även lite syprojekt för mig. Har fått beställningar på GrisOfanter och skall snart klicka hem en hel hög med nya tyger från
stoff och stil. Kika gärna in på min skaparsida (som snart kommer att flyttas för att delas med syrran....vårat projekt ÄR på g!)! Fler djur kommer inom kort!

Maja har upptäckt glädjen i att lägga stora pussel. Hon sitter gärna med ett femtonbitars, men det tar bara ett par minuter, så jag köpte ett pussel med 60 bitar på torget igår. Maja satt hela eftermiddagen och lade pusslet. Har aldrig sett henne med ett sådant tålamod. Så koncentrerad, så ljuvlig i sin egen värld. Vi har börjat att spela spel, memory och visst katten hittar hon rätt. Hon är stor!Livet som förälder tar hela tiden nya vändningar, och man växer själv precis som barnen gör. Man växer som förälder, men även som människa. Tänk vad våra barn kan lära oss.

Idag har vi firat tjejernas farmor som fyllde år. Vi köpte en vacker blommig sjal, och ekologisk choklad. Maja var så söt när vi kom hem från farmor: "vad mysigt det var hos farmor, mamma"! Tjejerna har så mycket att upptäcka, och de får upptäcka och pilla på sakerna hos farmor. Det uppskattas!

Kika även in på veckomatsedeln för matinspiration! Det har jag gjort och kommer definitivt göra igen!

Nu blir det en kopp té och päron till söndagskvällens stående inslag, Beck!

Önskar er alla en fin söndagskväll och bra start på den nya veckan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den fina halsduken på min födelsedag tusen tack.Mamma svärmor.

m sa...

Va kul det va att få träffa de små karamellerna på rikt`. Stackars Ellen måste var´t riktigt chockad när den knasiga tanten kom och plockade upp henne. Åkte från Rusta direkt till max och köpte en hamburgare innan det var dags att hämta papsen. Kul o ser er allihop, hälsa Roger, glömde fråga hur det var med honom.
kramar från "flickan"

Anonym sa...

Maria!

Maja pratade om "Mimmi" hela vägen hem! Vart du körde, vad du gjorde, vad din pappa gjorde, var hunden var! Ellen berättade att hon sett hunden i bilen!!! De träffar gärna tant Maria igen!

Gott med max!

Nu skall jag (försöka) komma i säng innan elva!!!

Kram!

Anonym sa...

Vad duktig Maja är! Så roligt att hon kan sitta och lägga stora pussel. Imponerande att hon kan spela memory också!

Nu är det verkligen på tiden att vi ses tycker jag också!
Hur har du det nästa vecka? Jag kommer upp på måndag kväll kan du torsdag eller fredag? Det är den 2 eller 3.

Kram!
Johanna