söndag 29 mars 2009

Krax.........


Fortsatt krassligt och hostigt och febrigt härhemma. Vi har försökt trotsa detta genom att vara aktiva i helgen, men det är inge´bra. Maja ville sova redan 19.00 (18 vintertid) och jag sitter och nickar i soffan. Ellen har precis duschats av och fått renbäddat efter en hostattack som slutade med kräk i halva sängen. Den lilla goknubban satt och plaskade med vattnet halvt i sömnen.... Mammahjärtat smälter hela tiden!
I fredags fick vi mysa med både mormor och David. Den senare sov kvar och är så mysig så det inte är klokt. Att ha tre är som att ha två, om man som vi har ganska så fartiga brudar! Lördagen avslutades med födelsedagsmiddag för svåger F (35 år!) och trots gott fika så ville Maja gå hem tidigt....hon är inte piggelin alls nu. Doktor Anders skall få ett samtal imorrn. Maja har inte gått alla sina 15 timmar en enda vecka på över en månad. Vi tror på streptokocker, min hals har inte blivit bättre trots att det gått över en vecka. Vill vara frisk och komma igång (igen) med träningen. Längtar.
Idag har syrran, pappa och jag kommit en bra bit på tömningen av shurgardförrådet där farmors möbler och minenssaker förvaras. Mycket skall tyvärr läggas ut på blocket. Vi har inte plats. En del saker skall ut på torpet där de kommer att platsa perfekt.
Bilden ovan visar mitt senaste inköp på gummistövelsfronten. Ett par svarta Ilse Jacobsen. De är underbara. Sköna. Och så snygga! Visst kostar de lite, men bättre att köpa det man vill ha än "det näst" bästa när det ändå slutar med att man köper det man ville ha från början. Bilden har jag lånat från Ilse Jacobsens hemsida. Det finns råååsa stövlar också! ;)
Vill tacka er som lämnat kommentarer. Har hittat några nya bloggar att läsa! Kul!
Morgondagen blir en lugn dag utan öppnis, dagis och kaffegäster!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Tråkigt att ni är krassliga :(
Jag har också varit dålig, feber och ont i huvudet men bättre nu.
Gud vilka snygga stövlar, vad kostade dem? har du beställt eller finns det i ngn affär i närheten?
Krya på er allihopa!
Kram från Camilla

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!

Skönt att du mår bättre!

"Tövlarna" är köpta i en urmysig butik på st.olofsgatan precis bredvid english bokkshop. Estelle tror jag den heter. Stövlarna finns i butiken och kostar 999 svenska riksdaler. Skall du också köpa får du hojta så vi inte har de samtidigt på våra (visserligen sällsynta) barnvagnspromenader! ;)

KRAM!

s.m.i.l.e sa...

Hej! Fler än vi som har sjukstuga, med andra ord. Streptokoker var inte att leka med, så hoppas ni får medicin snabbt så ni blir av med dem.

Har stått i affären och suktat många gånger efter de där stövlarna... Man kanske skulle slå till. Då kanske man t o m tycker det är ok om det kommer en regnskur eller två.

Kram och krya på er!

Anonym sa...

hej synd att kaffe latten blev inställd men det tar vi igen !!!,eller hur!!!???krya på er kram jannika

Anonym sa...

Tusen tack för grattiset!

Jag känner mig riktigt stolt, inte så att jag går och tänker på det hela tiden men när såna som du säger skriver så fina saker då sträcker jag på mig lite extra, tack :)

Stövlarna står högst upp på min önskelista. Jag håller helt med dig - bättre att köpa ngt man gärna vill ha än att köra snikvarianten.

Krya på er!

Fia sa...

Fin, fina stövlar!!
Krya på er nu!
Kram Fia

syster A sa...

Hoppas ni får en tid hos dr Anders imorrn. Lovar att fixa tårta till Majsan snart *s*!

Tövlisarna är ju bara sååååå snygga.

Kram syster yster /A

Maja sa...

SJUKT snygga stövlar!!! *vill haaa* Verkligen tråkigt att läsa att ni FORTFARANDE är dåliga..! Hoppas ni får läkartid imorrn och snart kryar på er..! Hannes börjar bli bättre nu. I morse stod han upp i sängen och sjöng/skrattade igen (senaste veckan har han GALLSKRIKIT).. DET är friskhetstecken det! :-) Hörs sen när ni är piggilin igen! kram maja

m sa...

ojoj, jätte tuffa stövlar, men jag måste få säga ändå...tusen!!! spänn för ett par stövlar! nej du här är det en som går på snikvarianten. det är ju ändå bara ett par stövlar! sorry! =) puss o kram