fredag 11 mars 2011

Mina små donnor



I förmiddags bakade vi bullar. Med stött kardemumma och ett ägg i degen. Följde receptet på mjölpåsen men freestylade lite och lade till ägget. Vet ju att bakning är ren och skär kemi, men det fick gå som det gick.
Och goa´bullar blev det!
.
Mina egna goa donnor har till största delen av dagen lekt så fint ihop.
Men helt tvärt så händer något. Maja blir rasande och allt är fel. Hon går från 0 till 100 på en sekund. Det är jobbigt att vara fem och det är svårt att som mamma veta hur man skall göra i de här situationerna. Oftast märker jag om hon vill vara ifred eller ha en famn, men ibland har jag tolkat henne fel och då tar det ett bra tag innan hon har "hittat rätt" igen.
Älskade skatt!
Ellen tappar "bara" tålamodet lite då och då. "Meeeen åååååååååhhh" hörs lite nu och då från henne!
Hon har även idag deklarerat sin kärlek till kusinvitamin David genom att säga "jag är kär i dig"!

Inga kommentarer: