tisdag 15 mars 2011

Tisdagstema - bokhyllor

Vår bokhylla. Fylld med deckare, chickflick, klassiker, romaner, inredningsböcker, bibeln, fjärrkontroller, stereo och servetter. Älskade hylla. Kan lätt bli stående och kika runt, känna på böckerna, komma ihåg en del av handlingen och bara njuta.

"A home without books is lika a body without a soul"

Kan låta hårt, och så är ju inte fallet, men jag gillar den raden ändå.

(Något som får mig att bli bedrövad är när man läser svar i någon intervju eller liknande och den intervjuade svarar kalle anka eller hänt i veckan på frågan favoritläsning.....ryys! ;))

Maja och Ellen har många böcker och de förvaras i expedithyllor i lekrummet. De älskar att läsa själva och lyssna på böcker, precis som alla barn gör om de verkligen blir lästa för!

Mitt bidrag till fabriken. Kika in för fler härliga bokhyllor!

3 kommentarer:

syster A sa...

Chicklit heter det ju ;)! Böcker är underbart. Beställde 7 deckare i pocketform idag, underbart!

Kram syrran

Vi tar mer än gärna emot String-hyllan till David´s rum!

Cecilia sa...

Ja chickflick är ju tjejfilmer ;)

Jag tycker inte det citatet är hårt, jag tycker det är sant. Jag blir så paff varje gång jag kommer hem till någon som inte har böcker eller som stoppar dem i lådor. Det ser så tomt ut. Ställer mig även frågan för tusende gången "vad gööör människor som inte läser?"

m sa...

va inte så hård carro... kalle anka är ju bra ju! haha
de som inte läser kollar nog på dumburken eller så kanske de är ute o promenerar tränar på gym umgås med vänner o spelar spel. böcker e inte allt hörni. (fast jag har börjat läsa själv som en galning hehe)