torsdag 24 mars 2011

Tisdagstema- konst/vad är konst för mig?

På en av hallens väggar sitter dessa. Lite för tätt, men det går!
Känslan som dessa ger mig är lugn!
På listen i köksdelen.
Svartvitt. Snyggt!
Konst för mig är minnen, stämningar, skönhet.
Längtan, glädje och liv!
Tavlorna ovan är mina absoluta favoriter. Har visat de tidigare.
Mamma har målat de, hon hade vykort från konstmuseér som inspiration.
Vi har alldeles för lite tavlor hemma. Vill ha fler, men att hitta rätt är inte så lätt. Det behöver inte vara dyrt, men det gäller att hitta rätt.

Ett vackert dukat bord kan vara konst för mig.
Ett fat med jordgubbar är väl höjden av njutning för ögat?
.
Stilleben är konst i egen form. Älskar stilleben. Plocka runt, hitta en stämning, det bästa som finns!
Tisdagstema på en torsdag!
Kika in på fabriken för fler tolkningar.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag älskar Gunillas tavlor :) Hon gjorde så många fina.

Tips ät att kolla på återbruket eller liknande, där finns det ofta massa olika sorters tavlor för inga pengar alls. Kram