tisdag 19 december 2006

Mjölkstockning eller nåt har

jag drabbats av. Slutade amma för en och en halv månad sedan, men på sj.rådgivningen så trodde person nr två (ringde två ggr...) att det kunde bero på bågen på en bh som klämt i kombination med alla hormoner som rusar runt i mig pga. graviditeten. Hoppas att det "bara" är mjölkstockning för man blir ju orolig när man känner ngt som inte har varit där förrut. Dock påminner det om de få ggr jag hade en gnutta mjölkstockning när jag ammade. Massage, försök till att pumpa ut och värme är det som gäller nu. Har inte gjort något i dag, bara varit ledsen och stått i telefonkö 2 * 40 minuter........ Hade tänkt att vara nere på stan vid öppningsdags för att köpa det sista, men det får bli på torsdag istället.

Imorrn är det jullunch på jobbet och det skall bli jätteroligt att visa upp världens finaste tjej för mina arbetskamrater!

Det är så roligt med alla fina julkort som dimper ner på alla söta tomtenissar. Man blir så glad av de ibland tandlösa leenden!

Ska fortsätta läsa Allt i hemmet nu och drömma mig bort bland alla fina saker som man vill ha. Maja sover som vanligt på balkongen!

1 kommentar:

Diana sa...

Nej vad jobbigt! Hoppas det går över fort! Det brukar hjälpa att duscha väldigt hett och stråla ner på det onda - och så amma förstås - men deet vill du väl inte eftersom du slutat! Men kanske mjölka ur med pump eller för hand så det lättar lite i alla fall!?Hoppas det löser sig fort!