fredag 1 december 2006

1 december och 7 plusgrader ute!

Snön! Var är den? Är inte en jätteälskare av kall kall vinter, men visst är det mysigt med lite vitt på marken. Nåja, den kommer väl så småningom!

Idag tänkte jag baka mamma´s mysiga tomtekakor! Urgoda kakor, med chokladluva och korinter till ögon! Bildbevis kommer när jag är färdig!

Svåger F och David kommer hit och leker med Maja så jag får baka i fred. Men jag tror att det är kakorna som drar hit F!!! Han är nämligen ett "hembakta-kakor-och-bullar-monster". Lyckas alltid få en påse eller två av oss som ibland bakar...bara sådär i allafall! Det är roligt att se F´s min när det talas om hembakat!!!!



Köpte årets första hyacinter, vita som är min absoluta favorit. Vita blommor är så snygga!

Dags att dra på sig förklädet och ta fram bunken! Här skall tomte-bakas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter gott med kakor. Jag vill också smaka! Saknar våra fikastunder :-( Ha en härlig 1:a advent och hälsa maken o lilla busan. Vi hörs! Kraaam Anki