tisdag 26 juni 2007

En sådan där lite jobbig dag, med

hormoner och nerver på utsidan. Lunchade på stan med syster och kompis + bebis. Och snorig och febrig och mammmmmmmmmig liten Maja. Maja ville helst krypa tillbaka in i magen, och det smärtar mig att inte kunna hålla i henne ordentligt, utan att den stora jobbiga magen är i vägen. Måånga stora tårar har runnit idag från både Maja och mig. Min älskade älskade bästa fina lilla tjej. Hur kommer hon att ta det när bebbin gör entré? Att ha så vansinigt starka känslor för sitt lilla barn tar andan ur mig. Hon är helt enkelt så himla underbar. Sover nu och hoppas att natten gör underverk för imorrn skall vi ha myslunch med syrran o David plus kompis o Alba. Och på eftermiddagen när pappa skall mecka med bilen (j-la bil som alltid strular och har kostat oss mycket pengar) så skulle faster ha Maja. Får se hur det blir. Tjejmiddag imorrn kväll också!!!!!

Snart är det Allsång och sedan Morden i Midsommer!! En för mig ultimat sommar-tv-kväll!

(Har idag velat skälla på halva stan. Kan inte dessa j-la telefonförsäljare, och andra tiggare ge sig. Jag vill kunna gå på stan i lugn och ro utan att bli påhoppad om än det ena än det andra. Nej, jag vill inte ha en telefon slängd på min barnvagn, eller några halstabletter, eller godis. Jag har en telefon, vi skänker till välgörenhet när vi vill. Låt mig VARA!!!!)

Nejdå, inte handlar detta om hormoner!!!!!!!! Eller......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig!

Jag har en kaka i kylen till morgon, får hoppas den blev god har aldrig gjort den förr. Säg bara till om jag ska göra nåt eller ta med nåt mer. Jag käkar Rosenrot och har energi för två känns det som he he.

Å vad man känner för dig o lilla maja när ni har såna här dagar. Vissa dagar är bara hemska o jobbiga och att vara gravid när det är tuffa dagar måste vara såå kämpigt. Ibland tror man ju att man ska bli knäpp och jag har inga hormoner som far runt nu längre. Jag FÖRSTÅR verkligen att tårarna bara rinner vissa dagar på både stor o liten tjej.

Skönt att du har en så fin och go man som ställer upp till 150% för sina båda tjejer när det behövs.

Vi ses i morgon!
Kram Johanna