måndag 4 juni 2007

Röja, röja, röja,

fixa, fixa, dona! Nu har vi börjat med den stora röjningen!!!! Härligt och hemskt på samma gång. Så lite förvaringsmöjligheter....och så mycket saker...! Men, men vi är på gång. På onsdag åker R och hans pappa ut till torpet med stora klädskåpet från vårt sovrum där spjälisen skall stå. Vi hämtar nog spjälisen i veckan, plus ev köper en till byrå från ikea. Malm heter den ja..... Den smala varianten, i ek som de andra fyra (!!!). Sedan är det bara kläderna som skall gås igenom, sängen som skall bäddas med nya lakan som jag skall sy, och vänta in den lilla parveln. Kommer inte orka fixa allt de sista veckorna så det känns så skönt att ha kommit igång nu. Har ju lite små olika babyrelaterade projekt som får stå för pysslet när jag är som störst! Kul!!!! Det är ju faktiskt bara lite drygt sju veckor kvar till bf...och veckorna går snabbt.

Trött nu men skall nog orka hålla ögonen öppna och läsa lite!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det under er barnfria helg! *avis* Och behöver jag ens säga hur himla fint ni har gjort det vid ert mysiga torp? Men jag förstår att magen börjar bli ivägen för trädgårdspyssel nu - jag minns vilken stånkande högröd kamp det var varje gång jag skulle knyta skorna när jag var sådär gravid:)

Hoppas boandet blir lugnt och mysigt och att förvaringsmöjligheterna trollar fram sig själva!