torsdag 14 juni 2007

Lite egentid och annat blandat...

Har en sådan där trött trött period igen. R är hemma denna vecka för att busa loss med Maja som jag ej orkar nu, plus att jag får vila lite och vara för mig själv. Har tagit bilen till en kompis, snusat en-veckas bebis och varit hos frissan och blivit blond och fin!! Imorrn blir det en tur till ikea och babyland, Himla´s utförsäljningsbutik och ev ett besök på jobbet. Får se om de kommer ihåg mig...har inte varit där sedan i julas. Tänkte boka in ett fikabesök till nästa vecka, så de får träffa vår lilla virvelvind! Tisdag nästa vecka väntar ett besök på skönhetssalong (!) för en ansiktsbehandling.
Spjälisen skall också hämtas och bäddas. Skall sy klart lakan + örngott och påbörja aktivitetsfilten till lilla bebben. Småkläderna skall gås igenom och en byrå skall inhandlas.

Tänk om jag hade ork och tid till att scrappa lite också..har så mycket fint material och massor av härliga kort som bara väntar på att komma till sin rätt.

När jag kom hem idag från frissan så ropade Maja "mamma"! och blev så glad av att se mig! Härligt att få samma mysiga mottagande som pappsen alltid får! Det är nyttigt att längta efter varandra. Man blir en bättre förälder om man får vara lite för sig själv ibland!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vad kul för dig att få komma ut lite själv. Så skönt att Roger förstår att du behöver det.

Fortsätt att njuta!
Ha en trevlig helg
Kram

Anonym sa...

Där skrämde du mig allt - trodde ju att du hade slutat blogga helt plötsligt!;)

Herre min jeee vad aktiv du är! Med stora magen och i denna värme! Du flaxar definitivt runt mer än vad jag gör, haha.

Trevlig helg!/Hanna med Salma