måndag 18 juni 2007

Huuur trött kan man bli egentligen?

Tycker att gränsen borde vara passerad för länge sedan. Är så enormt trött så det går inte att förklara. Vill sova hela tiden. Det ÄR en bedrift att vara gravid i v.35 och samtidigt ha en underbar snart 16-månaders skrutta att vara mamma till. Tycker faktiskt att jag är duktig...eller hur jag skall uttrycka mig. Trots att jag var "barnfri" förra veckan så har jag inte samlat på mig så mycket energi som jag hade hoppats. Kan det bero på att det blev mest pyssel och fixande kanske..?! 13 dagar kvar till R har semester!

Har varit på jobbet idag!!!! Jättemysigt att träffa barnen, och så mycket som har hänt med en del av de. En av mina små gossar har lärt sig att gå (hm springa!!) trots att han har många odds emot sig. Så lille O och Maja har lekt, busat och jagar varandra idag! Kalaset avslutades med att de pussades när vi skulle gå. Så sött och fint så det kom en tår i ögonvrån. Min lilla fina kille som har blivit så stor. Har inte träffat honom på över ett och ett halvt år, och han kände igen mig. Kom fram till mig och ville att jag skulle hjälpa honom med pippi-dräkten som han gärna klär ut sig i. Söta fina pojken! En toppendag för både Maja och mamma! Jag blev inte sugen på att jobba, det var bara så mysigt att få träffa i alla fall en arbetskamrat som jag känner, fika, prata och få vara social. Imorrn är det picknick i Stadsparken med jobbet och jag hoppas att jag orkar vara med. Om inte ansiktsbehandlingen imorrnbitti sänker mig!

Igår hade vi lite korvgrillning på torpet med två familjer från föräldragruppen. Tyvärr så regnade det, men vi hade det mysigt inomhus ändå!

Ernst på tv ikväll, och i ärlighetens namn så är han allt lite ...speciell (heheheh C och A!!!!), men att göra om en lada till sommarhus är ett kul projekt att följa! Sedan var det visst någon deckare....då saknas bara att glas vitt för att göra kvällen komplett. Men i detta läge är det alkoholfritt som gäller, så lite melon och glass får stå för kvällens höjdpunkt!

Tack för mysig glassstund och massa mys idag, David, A och C!!! Hoppas middagen blev god! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det vita sköter vi idag! God mat o David som pysslar med sina grejer precis som "Jåje" gör!

Kram A o C!

Diana sa...

Känner sååå väl igen den där tröttheten! Men håll ut ett liiiiitet tag till. Så snart liten är född försvinner den.
Eller var det då man blir dubbelt så trött? Hmmm ;)

Det låter som om du får bra hjälp i alla fall! KRAM

Anonym sa...

Jobbigt med tröttheten. Hoppas du får en massa energi när bebben föds. Ett riktigt hormon-rus som håller i sig länge ;))

Glad midsommar!
Kram Johanna