fredag 3 oktober 2008

Fredagsmys!

Pizza, choklad och gott rött vin. Lite popcorn, en mysig barnfilm och fredagsmyset är som det skall vara! Pizzakitet måste jag bara rekomendera. Degen är redan färdigkavlad, tomatsåsen smakar jättegott. På med valfria ingredienser, och in i ugnen. Idag kommer vår pizza att innehålla skinka, ananas och oliver. Ragusa som är min absoluta favoritchoklad har kommit med en 70 % variant. Lagom stor bit för en viktväktare. På tal om vikt så går det neråt, sakta men säkert. 3.7 kilo på fem veckor. Vi kommer att skåla lite extra i det goda vinet, för på måndag kommer R att börja vara pappledig för Maja. Varje måndag året ut. På dagis var det inga problem med att byta från måndag till tisdag. Och eventuellt blir det jobb för mig några måndagar... Kan ju avslöja att det har med mitt största intresse att göra!
Imorrn är det dags för tjejmiddag igen, denna gång med övernattning. Min kompis L med Collection kommer att ha hotellverksamhet för oss partajbrudar! Ser framemot det, och kameran skall inte glömmas hemma, här skall dokumenteras! Är man hemma hos en dukningsfantast så kan det bara bli bra!
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Du är så söt med dina "arrangemang" ;)

Sara Lee's pizzadeg är verkligen såå god! + ett av de godaste vinerna som finns.

Mys och ha en super kväll så ses vi imorgon på hotell L

Puss och kram C

Karen Klarbæk sa...

Ville bare lige ønkse dig en god uge.

Fine nye ting du har vist...

Karen