fredag 24 oktober 2008

Orange fredag

    Dagen började med en mysig frukost och fortsatte sedan med en promenad till mamma/mormors grav. Vi gjorde lite fint, lade dit en röd ros, köpte ett fång fredagsblommor till oss och gick sedan hem via ica för att äta lunch.

    Ellen kan konsten att lukta på blommor! Om hon nu känner någonting!!!

Efter lunchen och lite filmmys så bakade tjejerna och jag. Det var mjöl överallt! Precis som det skall vara! Undrar hur många gånger per dag jag ligger på knä och torkar under köksbordet! Maja letade noga efter kladdkakereceptet, och suktade fter många kakor "som är goda" och "precis den är god", osv. Söt, söt, söt!

Liten skål till liten trött tjej!



Pumpalyktan från village var jag bara tvungen att få med mig hem!

Tjejerna somnade tidigt ikväll, Ellen redan innan Bolibompa i pappas famn, och Maja kvart över sex i pappas knä. Snart skall vi kika på prison break och dexter på teven i sovrummet. Är så toktrött nu. Somnade klockan sju (!) igår kväll i soffan, flyttade mig till sängen vid nio efter tandborstning och har sovit "gott" nästan hela natten med ett nätt litet avbrott på 40 minuter med en pigg Ellen mellan 04.00 och 04.40 :/

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jättefin ljuslykta!

Lilla Ello, nä hon får nog inte in ngnt lukt där ;) sööötnos!

Guud vad Maja är stor!!! Gumman!

kram!!