fredag 14 november 2008

"Mamma, var är fikatjollen"? *

Fredag igen! Hostiga förkylda tjejer, toksnuvig mamma. Det kunde vara bättre, men det kunde även vara sämre!

Om en stund skall vi gå ut, Maja kommer nog att vilja ta sin trehjuling till parken och till ica. Vi skall köpa ingredienser till vår fredagspizza. Popcorn står på listan, för vårat fredagsmys till bolibompa! För flera år sedan, när månad efter månad, år efter år gick utan att det kom någon bebis, då drömde jag mig bort och hoppades att få uppleva fredagsmys med mina framtida barn. Nu är vi där, mitt i småbarnsåren och har fredagsmys. Vi tillhör också "barnfamiljerna". Den där klubben som man bara önskade att få tillhöra. Som för en del är en lång kamp.... Det är stort att få vara förälder, jag är tacksam vareviga dag.

Jag älskar er Maja och Ellen

(* fjärrkontrollen!!)

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha! Det var ju oxo ett namn på fjärren/remoten/reglaget ;)

Ja man är så glad att man får vara mamma och ha dessa underbara barn!

Stor kram från C

Yogamamma sa...

Härlig insikt om barnlivet. Och jag kan bara hålla med. Det är en gåva!

m sa...

Glöm inte bort oss barnlösa! Vi är också värda något, alltid är det nån som tror att det är nåt fel på en bara för man har åldern inne, men inga barn! =/

Anonym sa...

Blir varm i hjärtat när jag läser sådant. Föräldrar som är tacksamma för sina barn -även när de är mitt i den jobbigaste tiden... för det finns jobbigare tider än spädbarnstiden...får en hint om att du också vet det.