söndag 2 november 2008

Söndagsfrukost

Uppe innan tuppen som vanligt! Då behövs en god frukost. Mormors bröd med pumpakärnor, skinka, tomat, en god latte och en satsumas! Gott.
Middagen igår med mormor och morfar var som vanligt mysig. Syrran gjorde en enormt god kyckling (rosmarin, citron.....) som vi severade med ris, smaksatt cremefraiche och som avslutning min choklad/hallonchessecake. Recept kommer!
Idag skall David & co komma hit. Roger och jag skall röja i källaren! Jag känner redan hur befriande det kommer att kännas. Bort, bort med massor av saker.
Ja, det är vår söndag! Hur kommer er att se ut?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här ska det läggas tak på nya hönshuset...


Så dom snart kan flytta in..

KIna

Designdrömmar sa...

God morgon!
Det är så mysigt med helgfrukostar, jag skulle ha åkt till bageriet idag men en av döttrarna vaknade kl 05.00 med magsjuka så det blir att stanna hemma idag. Vad skönt att få röja undan lite, det är något som vi också borde göra i vårt förråd.
Ha en skön söndag!
Kram Åsa

Hanna sa...

Oj, nu måste jag nästan äta en frkost till bara för att det där såg så gott ut!:D Jättefin bild.

Febrigt hos oss, så det blir en dag under filten i soffan.

Fia sa...

Mmmm, choklad/hallon cheesecake...det receptet ser jag fram emot! ;) Mysig frukost stund!
Ha det så bra!
Kram Fia

Karoline Sigoldson sa...

Åh, vilken mysig frukost...
Vi har egentligen inte gjort någonting vettigt idag... Har varit sååå trött, som vanligt. Var och köpte nya gardiner till köket. Pluggat lite och deklarerat...tråkigt...
Nu ska vi snart äta pannkakor! Mums!

Ha det bra!