fredag 21 november 2008

Mini


Fredagens fika! Pyttemuffinsar med pyttechokladlinser på!
Formarna är ketchupbägare från McD. Jag fick en rejäl bunt och som betalning fick de ett bidrag till deras barnverksamhet.
Smart idé jag snappat upp i bloggvärlden. Nästa gång lägger jag på chokladen efter gräddning och ovanpå någon typ av frosting.
De är urgulliga, men tar nog inte något pris i skönhet!
Snart får vi finbesök av Astrid två veckor plus mamma! Längtar!!!
Ikväll blir det köttfärs med kanel, fetaost och paprika på fredagspizzan!
Ha en fin fredag!

5 kommentarer:

syster A sa...

Så söta! Lite frosting på kan nog göra susen. var hittar man så små chokladlinser??

Kram A

Cecilia sa...

Amen guud så sött! :D
Vilken bra ide!

Kram!

Nina sa...

Disse minimuffinsene var såååå søte. Så morsom idé.

Ettersom jeg har vært grenseboer til Sverige hele livet - til og med hatt svensk pojkvenn i mange år - så kjenner jeg at jeg har ok kontroll over både svensk kultur og mattradisjon - men köttfärs med kanel???

Synes grisOfantene dine var hur urguliga som helst :)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Syrran: Jag hittade mina på ica maxi (efter att ha sett de hos svägerskan J. De finns nog lite varstans. Dr Oetker är märket.).

Dilldall-Nina: Vad roligt att du gillar mina GrisOfanter! kanel och köttfärs är otroligt gott ihop. Min bästa vän C lärde mig det, och det är matinspiration från mellanöstern! Testa, gärna tillsammans med fetaost!

Anonym sa...

Så sött! Min minsting fyller 2 i januari, då ska jag bjuda honom på såna :)