måndag 25 maj 2009

Tipselitips!

Fetaosten på bilden har inget med fetaosten i texten att göra! (Bullen!!!!)
Måste tipsa om en väldigt god sallad som vi nyss åt.
* En burk Zeta bönsallad med matvete
* En förpackning krämig fetaost
* En burk gröna oliver med vitlök
* lite olivolja, balsamvinäger och valfira salladskryddor.
Blanda bönblandningen med oliverna, smula över fetaosten och ringla olja/vinäger över.
Ät och njut till allt!
Tips nummer två!
För att få en mindre fet men dock god sås/dressing till det grillade i sommar har jag börjat att blanda ut den befintliga såsen (typ Lohmanders feta men goda bearanaise) med kesella 1%. Det blir fräscht, smalt och väldigt gott. Senap med kesella är även det en höjdare.
Jag älskar sås till maten, så detta är ett toppen alternativ för mig!
Nu skall jag forstätta med mina GrisOfanter till moster A, bebbesaker till den nya kusinen som anländer vilken dag (vecka!?) som helst!! och hinka vatten efter det härliga träningspasset på friskis!

1 kommentar:

Jessica sa...

Ska bli spännande och se vilken dag den lilla vill komma ut!! Nu vore ju inte så dumt ;) kram jessica