lördag 23 maj 2009

Vardagsrummet på torpet

Soffan kommer att få ett vitt överdrag från ellos, fåtöljen som syrran och jag fyndat på ikea skall få sina kläder vid nästa besök (även den i vitt). Mattan som ligger framför soffbordet kommer från farmor och skall bytas ut mot den randiga trasmattan från jysk. Nu när det fortfarande kan vara lite kyligt är det mysigt att ha den att gå på. Tavlorna skall hängas ordentligt och även bytas ut. Gungstoeln komemr från Rogers mormor och är alldeles underbar att sitta i. En kudde i svanken och man kan sitta där en hel film! Vi kommer att ha hela sju sittplatser i vårat lilla söta vardagsrum när vi är klara med möbleringen och lite fix! Bordet är arvegods från farmor och kommer inte att målas vitt. Det vita bordet i hörnet har hittat sin plats med den fina lampan från ikea och den "gamla" klockan från pottery barn.
Söta emman kommer från farfar och jag skall ge mig på att sy ett överdrag i ett lite grövre linnetyg. Den urmysiga gamla resväskan är även den arvegods från farmor, där det till och med står ett namn från hennes släkt som vi ej känner igen. I väskan finns det ca 10 hattar av olika modeller och former. Min och syrrans farmor var modist i sin ungdom och nu leker barnen med de fina hattarna. Planschen har Roger fått av en vaktmästare på Katedralskolan här i Uppsala, den är över London.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser att det e mkt på gång i torpet!!jag tycker det ser helt uuunderbart ut som det e nu,såååå mysigt ,blir riktigt avis!:)kram från jannika

Anonym sa...

hejsan!

Vad mysigt det har blivit...

Vilken idyll,och massa mys....

Snällt att låna ut verktygen sådanna människor har hjärta på rätt ställe....

Trevlig helg..

//K

Cecilia sa...

Älskar gungstolar!! Måste prova snart!