lördag 9 augusti 2008

Lördag kväll

laptopen i knät (visst låter det töntigt!???) lite rött i glaset, trött men hamnade här ändå. Igår var det som sagt var Ellanbellanbus första (andra kanske man säger ) föllsedag, och de båda föräldrarna åkte iväg på fyrtioårsfest. En mycket trevlig och extremt välplanerad sådan. Frun i huset, tillika frun till födelsedagfiraren Micke har Uppsalas mysigaste inrednings/pappersbutik, så i det 60 kvm stora partytältet var det pyntat och så snyggt så det var inte sant. L tänker på allt. Till och med på askkopparna var det knutet ett litet svart band (jag röker inte!)! God mat, gott vin och trevligt....tills vi var tvugna att åka hem till ledsna Maja. Hon skulle sova hos bästis C och Jossan, var uppspelt hela dagen, längtade som bara den tills hon skulle dit. Vi kom till Maja vid åtta, och jag ville springa upp och hämta min ledsna lilla älskling....snubblade på sista trappsteget, och ramlade handlöst in i tegelväggen med ansiktet först. Det var riktigt läskigt och sekunderna/hudradelssekunderna innan jag slog i väggen ser jag om och om igen. Det gjorde ONT. Jag blev chockad, och blodet rann från näsan.... Mina glasögon blev förstörda, näsan ser ut som en brottares och knäna är ömma och blåa. Huvudet har jag haft mycket ont i. Syster sjuksyster tror att jag fick en liten hjärnskakning.
Hela vägen hem pratade Maja om att mamma ramlade och behövde papper (till den blödande näsan). Idag har inte Maja pratat om det alls.

Vill bara säga (för ibland har jag haft anonyma läsare som inte har varit så trevliga) att detta inte berodde på alkohol. Otur. En mamma som ville hämta sitt ledsna barn.

Idag har jag alltså vilat mig, huvudet har inte hängt med i svängarna när jag har pysslat, lite otäckt. Nu känns det dock bättre och jag ser mycket fram emot Ellen ettårskalas imorrn. Vi skall baka kolakakor och pinocciotårta med massor av härliga bär på. Jordgubbar (ulvagubben), hallon, blåbär och björnbär.

Syrran och jag fyller 33 i september och då skall vi nog ha fest! Blev så inspirerad av den fina festen igår, så tankarna går på högvarv. Vi har ju en perfekt lägenhet för fest med många gäster!

Hallen är färdigmålad (precis som sovrummet) och idag har vi (läs R) satt upp en tavelvägg som är perfekt. Bilder kommer så fort sladden hittas......... Tycker det är tråkigt med inlägg utan bilder, men vad göra när man som vi ibland är lite snabba i vändningarna och hittar nya "bra" ställen att förvara sladdar på! Vi kanske inte har så mycket ordning på våra sladdar, men bra har vi det ändå!!!!!! Livet behöver faktiskt inte handla om perfekt ordning, rent i vartenda hörn. Jag tror att man är lyckligare som människa utan alla måsten och pekpinnar. fast visst gäller det att hitta sitt sätt att leva på. Vi har hittat vårt, och vi tycker om det!

Dags att sova nu! Maja har kommit till oss några nätter sista tiden, hon drömmer mardrömmar. Jag tycker att det är så mysigt, så hon får gärna komma och sova hos oss!

(Tack till farmor och faster som myste med Ellen igår, men som blev lite snuvade på mer mys!)

Inga kommentarer: