tisdag 19 augusti 2008

Tavelväggen

är i princip klar. Det saknas en ram (lite smalare än minsta ribba) plus att fylla några av ramarna med foton. Det blir kanonbra och precis den känslan vi är ute efter. Vi skall hitta någon snygg hallbelysning för att belysa väggen på ett bra sätt. Kameran är full av fina bilder på väggen och på nya sovrummet. Men jag är för oteknisk, eller så är något fel. Minneskortet skall man kunna stoppa in i skrivaren, och vips så laddas bilderna ner. Eller inte! Och min man ville inte komma hem från jobbet för att hjälpa mig! Vilken typ va?! Inte för att jag frågade, men han boooorde ju höra att jag liksom tyckte så. Kan man tycka!

Nåja! Dagen har varit bra, uppstigning innan åttasnåret (wihiiii), glada, söta lekande busiga barn hemma. Iväg till vasaparken som är ny för oss i leksynpunkt. Väldigt fin park, åldersanpassad. Maja hat klättrat i träd idag! Precis som Emma gör i böckerna! Mäkta stolt tös! När vi skulle traska hem så hade Maja en trotsuppvisning för hela parken med omnejd. När vi sedan gick efter att jag satt henne i vagnen så bearbetade hon sitt skrikande, och tyckte nog själv att det var lite jobbigt.

Nu sitter jag själv hemma, med en eller två bullar, lite bubbel, en ny Bo Bedre och solen som skiner. Systrarna söta är hemma hos David och röjjer. Mamman i den här familjen behövde visst lite ensamtid! Tack!

Inga kommentarer: