torsdag 18 januari 2007

Feber, förkyld och nu även lite lite hostig.

Som tur är så är Maja inte säskilt påverkad, men vi vill ju att hon skall bli feberfri. Det känns som att hon har haft feber lite för många dagar nu....
Hon sov i en och en halv timme på fm, och det har aldrig hänt förrut! Det var nog välbehövligt, för denna donna tycker att morgonen skall börja tidigt nuförtiden...halv sex-sex...usch!

Hon sover gott ute nu och jag tror att det har gjort att hon inte har varit särskilt förkyld i höst/vinter. Uteluften gör henne gott. Har man möjlighet skall man låta sitt barn sova ute tycker jag!

Själv håller jag på med frysrensning. Tar ut alla små lådor med rester som ej har blivit uppätna, sådana som hamnar längst bak i frysen och som man inte ser eller glömmer bort. Nu vet jag var alla mina tuppewareburkar har varit!!!!

Läste ut en jättebra bok igår. En för mig ny författare som heter Annika Bryn, hennes debut "Den sjätte natten-fångarna". Den var bra, spännande men blev lite för "mycket" mot slutet. Men absolut en författare jag kommer att läsa igen. Har nr två i bokhyllan som nog blir läst snart!

Hoppas Maja är piggare så vi kan gå på lingon & blåbär party imorrn. Jag behöver träffa folk efter denna extrema vecka. Vi skall väll vara glada att hon inte har varit sjuk mycket, för annars hinner vi med massor varje vecka! Det är så mysigt nu när det börjar kännas som vår såhär varannan dag. Tänk så mysigt att få möta våren med en gående lite kicka i lekparken. Det kan inte bli bättre!!!! Måste köpa skor till Maja. Tycker inte att det har varit nödvändigt att köpa skor till en bebis som sitter i vagnen och inte kan gå. När hon har gungat så har tossor/mockasiner fungerat utmärkt.

Dags att diska plastlådor!

(Igår åt vi vår första semla!!! Det brukar bli max två varje år, så det kändes ok att tjuvstarta!)

Inga kommentarer: