tisdag 30 januari 2007

Lugn helg

blev det. Kände mig som överkörd av en traktor (eller nåt) i fredags så jag orkade inte ta mig ut och gå på restaurang med de andra mammorna. Vi hade en lugn kväll hemma som inte blev sen alls. På dagen var vi ner på stan alla tre och åt lunch och sedan klippte jag mig. Skönt att klippa av sig det slitna, men jag har svårt att få till en bra frisyr ändå, trots att jag haft så här förr. Inte så kul.

I lördags röjde vi uppe på förrådet och F var barnvakt tillsammans med David. Inte så smart att härja däruppe på kalla vinden men det var nödvändigt. Kastade massor och hittade en hel hög med härliga retroklänningar som Maja skall få använda. Gillar egentligen inte ordet "retro", det är ju så hippt att säga det, men i detta fall så stämmer det verkligen! Bildbevis kommer!

I söndags var vi på ettårskalas och Maja stal showen! Såklart! ;) Födelsedagbarnet sov visserligen nästan hela tiden, men hon är Maja´s raka motsats (som hennes föräldrar säger!) och inte lika pigg och yrvädrig! Maja tar en bok och stegar fram till nästan vem som helst, säger "dä" och tittar uppmanande på personen i fråga, som inte kan motså att läsa för henne! Sötnosen!

Igår hade vi lunchbesök av söta Alba med mamma och dagispojken David med mamma. Tänk att världens finaste pojke har börjat på dagis! "Knyttet" heter avdelningen eller "kyttet" som herr D säger! När Alba och mamma gick hem slog vi följe en bit och hamnade sedan hos kompisen Alvar och blev bjudna på semla och lite mer bus och lek för Maja! Mysigt med fullteckande dagar.

Idag skall vi på ettårskalas igen! Alla åtta barn som föddes i vår föräldragrupp fyller år mellan 25 januari och 25 februari! Koncentrerat firande med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för igår! Vi ses i morgon!
Kram Johanna