tisdag 23 januari 2007

Maja är fortfarande förkyld, och

ligger mellan 37.5 och 38 i temp. Dock mycket pigg och som vanligt. Denna vecka skall vi ha mycket kul! Imorrn är det äntligen öppnis igen! Som vi (jag!!!) har längtat! Maja kommer att känna igen sångerna, för det gör hon när jag sjunger vissa hemma. Då strålar hon och börjar dansa! På torsdag skall vi till bvc för månadsvägning/mätning och sedan lunch med bästa kusinen David, och sedan fika härhemma med kompisen Max med mamma. På fredag skall R ta halv pappadag och jag skall klippa mig (äntligen) och sedan ut på en "fin och hipp" restaurang med föräldragruppsmammorna! Det skall bli kul och gott! På lördag skulle vi behöva barnvakt så vi kan röja på vinden som är proppfull (vårt förråd i alla fall) och som några snorvalpar har försökt komma in i. De lockas väll av all bråte....men de har ändå inget där att göra. På söndag blir det det första i raden av alla söta 1-åringars kalas.

Var på lingon & blåbär party i fredags i en nybyggd lägenhet. Så otroligt fräsch och hemtrevlig. Har en föräldrapar i f-gruppen som också bor nytt, men den är så kall och så har de alldeles för mycket blå inredning. Vi har pratat om att när föräldraledigheten för våra två barn är färdig (eller vad man skall säga!) så skall vi byta boeende. Så om ca två och ett halv till tre år är det dags. Jag är inte alls lika sugen på hus längre. Hur skall man hinna allt vad ett hus behöver och samtidigt vara förälder? Nej, torp på landet räcker och så helst en nybyggd fräsch stoooor billlllllig lägenhet i stan! Hehehehehhehehe, drömma går ju! Eller ett hus med underhållsfri trädgård alternativt mycket pengar på banken till en trädgårdsmästare!

Nu skall jag surfa runt lite och dricka upp min goda latte innan prinsessan vaknar!

Inga kommentarer: