torsdag 4 januari 2007

Vill ha vår!

Eftersom snön inte har kommit nu, så behöver den inte behaga sig att komma alls tycker jag! Tänk så härligt det vore med en lång vår istället. Tyvärr är vädret inte lika fint idag som igår, men önskan om nya fräscha vårfärger finns kvar! Var in på olssons tyger och hittade ett snyggt grönt tyg som jag tänkte sy nya kuddfodral av, men väntar lite innan jag har varit upp på åhléns och kikat. Shoppade några födelsedagspresenter till R som fyller 32 imorrn. Det betyder att jag också fyller 32 i år!!!!! Men om allt går som det skall så är det inte dåligt att vara tvåbarnsmamma vid 32 års ålder!

Idag är det dags för inskrivning på Storken. Samma bm som med Maja. Kul! Idag är det även den magiska byta-vecka-dagen, så nu är vi inne i v 13!

Skrev ett brev till patientombudsmannen på uas idag om det dåliga bemötandet jag fick av en otroligt oproffesionell sj.sköterska i fredags på mammografimottagningen. Hoppas verkligen att hon får ta del av min kritik.

På lördag skall vi ha fika för R, och igår hade jag världens energi så jag ställde mig för att baka efter maten och svängde ihop både mockarutor och syltrutor. Snabbt, enkelt och gott!
Och nu kom solen fram :) :) :)

Hämtade ut mitt sista paket från pysselpunktens rea, ett "grisen-isäcken" paket med många fina cardstock och mönstrade papper. Det börjar klia lite i fingrarna nu...skall i alla fall pyssla ett födelsedags kort till R.

Inga kommentarer: