tisdag 18 december 2007

Lek och bus

hos kusin vitamin. Tre ganska snoriga ungar, två lite smågriniga ibland och en liten glad bebis! Men mysigt! Maja och Ellen sover ute och jag surfar lite!

Julkorten är snart färdiga, några är redan skickade, men tror bannemig att det blir förtryckta nästa år. Sammanlagt har det säkert tagit fem timmar med korttillverkning, anpassning av kortstorleken, pyssel, embossing, tackkortstillverkning för dopet osv.........! Fem timmar som har varit roliga men lite för många. Men med alldeles ljuvliga bilder;)

Julklapparna är nästan färdiga, tomten har lovat att stanna till här (såklart!) och lite bakning av godis återstår. Storstädning blir det inte. I såfall efter jul.

Imorgon är det jullunch på jobbet och det skall bli så roligt att få "visa upp" mina juveler. Torsdag lunch med bästis, fredag lunch hos min nya mammakompis. Kul!

Fick schemat igår för Stylistakademin, det blir intensiva veckor i slutet av januari fram till första april! Kul, kul, kul! Ser framemot det så otroligt mycket.

Har anmält mig till viktklubben, för jag står tokstill på vågen. Kan inte tänka mig att det har att göra med allt gott som passar till kaffet..... Är i alla fall supertaggad! Tänkte smygstarta nu för att sedan dra igång på allvar den 1 januari. Nytt år. Nytt liv.

Monikas mat ikväll på fyran plus äntligen hemma julspecial får stå för kvällsundehållningen tillsammans med det sista på julkorten. Tur att vi har vanliga frimärken.

Har börjat lääääääsa igen. Ellanbellan är lite känslig för ljus, men en body över lampan gjorde att jag började läsa igår igen. Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för mysdag!!

Kram A

Anonym sa...

Ha så roligt på lunchen idag! :)
Vad tyckte ni om filmen häromdagen.

Kram C