måndag 31 december 2007

2007 2008

2007 har för mig varit ett lite upp och ner år. Men när jag nu sitter och skriver så känns och vet jag att det positiva överväger det negativa.

Ellen föddes! Världens finaste tjej nummer två. Underbar, go, ljuvlig och älskad!
Maja har utvecklats i en rasande fart och är såklart den finaste storasyster man kan tänka sig. Underbar, härlig fantastisk och älskad!

Jag kom in på utbildningen till flyttstylis/stylist och det är lite av en dröm som blev sann. Hoppas att utbildningen ger mig mycket. Mycket kunskap, många bra kontakter och nya bekantskaper. Precis vad jag behöver. Något som bara är för mig.

Min man fick ett nytt jobb. Som passar honom som handen i handsken! Det är alltid lite extra roligt när det går så bra på en gång! Min duktiga man. Tjejernas fina pappa!

Min fina morfar gick bort. Är man gammal är det naturligt, men att få lida in i det sista...... Har så många fina och glada minnen att plocka fram!

Har varit nere i en svacka som blir mindre och mindre djup, ibland faller jag ner igen, men sakta sakta tar jag mig upp. Utan min fina man oh underbara syster som hjälpt mig så mycket hade det inte gått.

Om 2007 vill jag säga tack för det här året. Det gick ju ganska bra tillslut! Och att få vara mamma till två helt otroliga barn är det bästa som finns, och jag ser framemot nya äventyr tillsammans med mina fina tjejer!

Vad kommer 2008 att innehålla?
Några förhoppningar och löften kommer här!

Att alla mina nära och kära får må bra, vara lyckliga och få det de önskar.
Att Maja får börja på dagis. Hon är en dagistjej och skulle trivas som fina fisken.
Att kursen ger mig det jag vill ha. Men det tror jag.
Att börja ett nyttigare liv med hjälp av viktklubben. Är supertaggad!
Att köpa (ännu) mer ekologisk/krav/rättvisemärkt mat.
Att förenkla vardagen med hjälp av veckorutiner. (Har vi hört det förr!!!!!)
Att få mer tid till egna aktiviteter; läsning, pyssel eller bara va.
Att säga nej till sådant som inte passar/vi inte vill göra. (Tycker att det har fungerat bra det med 2007)
Att lära mig något nytt. Vill kunna virka!
Att vara tacksam över att ha en sådan fin familj och fina vänner! Och det är jag ju redan, men vill bara skriva det så att alla vet!

Ser framemot 2008, välkommen det nya året. Ser framemot alla oplanerade dagar som vi skall fylla med aktivitet, glädje och kärlek!

Gott nytt år alla kända och okända vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år på er! Hoppas 2008 verkligen blir ett toppen år för er! Du har ju en del spännade att se fram emot med kursen bla

Kram Johana