torsdag 27 december 2007

Shopping

Imorgon skall syrran, jag och två flickor som börjar på C shoppa loss och luncha. Utan barn. I alla fall utan barn under tre år!

* barnkläder
* almanacka
* skinnhandskar
* ev. en väska
* födelsedagspresent till R (vet precis!)
* och så självklart något kul till hemmet = tröstshopping.

Pappan i detta hus är ute och går med de sovandes barnen. Själv velar jag mellan soffan och sängen. Är så trött så det inte är klokt. Lilla fröken bebis äter var tredje timme, dygnet om, trots att vi igår i kvällsersättningen blandade i lite majsvälling. Hon ville inte alls sova i sin säng inatt, utan ville helst sova tätt tätt vid mig (mysigt), och gärna använda mig som napp. Tyvärr (eller bra) så kan jag somna om ganska snabbt medans denna igel suger sig fast, men skulle sova bra mycket bättre utan en liten bebiskamin vid sidan. Det börjar bli ett ganska jobbigt problem, och man fasar för natten. Kände mig så uppåt och mådde ganska så jättebra ett tag, men nu är sinnet på väg ner igen. Det måste bero på sömnen.

Orkar inte så mycket mer.

Inga kommentarer: