onsdag 30 januari 2008

Husläkarbesök

igår. Maja har uvi, fått penicillin, Ellen har feber som idag har gått ner. Annars rinner näsorna som bara den på oss alla. Jag är ordentligt förkyld, kommer inte ihåg sist jag var det. Är så sällan "sjuk" nuförtiden.

Maja var så duktig, men anade såklart oråd. Hon tyckte att doktorn skulle titta i Ellens öron i stället för att sticka Maja i fingret. Hon fick ett skalmanklistermärke som uppmuntran. Dock var plåstret värre än sticket! Vi var inne hos läkaren i sju minuter, men var i huset i en timme. Stress, amning, lite lek, och för små hissar. Och 40 minuters gångväg hemifrån. Är glad att det inte var snömodd igår också.

Den nya hyresvärden ringde igår och var väl inte den trevligaste person jag pratat med. Var själv glad och trevlig i telefonen så han hade inget att hämta. Hade en del direktiv, och saknade löneuppgift på mig (min lön var så låååg- ja, jag är mammaledig nu!), berättade att det inte var tal om massa renoveringar, och att de inte "ville se lila fondväggar" osv.... Vi har inte ens flyttat in. Och vill vi ha lila fondväggar (vilket vi inte vill!) så kommer vi att ha det ändå. Vi skall bo där, vi skall trivas. Man skall inte behöva tänka på nästa hyresgäst. Vi lägger in ett nytt golv som inte gör någon skada på plastmattorna som ligger där, vi tar med oss golvet när vi flyttar och vi tar självklart hjälp av proffesionell målare, så de behöver inte oroa sig. Känner mig lite orolig över att det är en kontrollerande hyresvärd. Paret vi trippelbyter med säger dock att de är trevliga så vi får lyssna på de. Hoppas bara de går med på att vi byter ut de vita tråkiga köksbänkarna!

1 kommentar:

Diana sa...

Vad tråkigt att ni är sjuka. Hoppas ni kryar på er fort.

Vad bra att du gillar kursen! Hoppas det leder till jobb :)

Varför byter ni er BR mot en HR? Är det bara för storlekens och lägets skull?