lördag 19 januari 2008

Ikea, köttbullar

och en pratandes bebis!
En ganska så vanlig men otroligt mysig lördag! Vi har valt fåtöljer till vår vuxenhörna i nya lägenheten (som jag ännu inte vågar tro skall bli vår förräns alla papper är okejade.....). En vit Jennylund har jag valt (vi köper nog bruna klädslar på bemz), och R skall nog ha en snygg lite kubformad i svart skinn med stålben. Det behöver inte alltid vara så matchat och så är det snyggt med olika stilar som ändå binds ihop med andra saker som har samma eller liknande stil. Ni får se vad jag menar!

Hittade ett underbart litet kaffebjudningsset till Maja som älskar att bjuda på "kaffete". Tänkte att setet tillsammans med mina muffinsar/bakelser/kakor som jag virkar skall bli tvåårspresent. Plus en liten röd trehjuling såklart.

Ellen pratar en hel del, bababababadadadadad, pruttar med munnen och fräser så det flyger spott. Hon testar sin röst hela tiden. Underbart att höra. Maja har börjat lägga till ett "kanske" lite då och då. "Kanske" klänning till trollet, "kanske" filt...osv. Urgulligt!

Nu sover våra bedårande underbara flickor som har så roligt tillsammans, vi njuter av husets vita ("Rolling"), och skall titta på prison break och "Tatuerad torso". En tv-kväll med andra ord. Rätt skönt.

Fick Elle mat och vin i veckan (eller vad det förra veckan?). Såg ett underbart muffinsträd eller muffelträd kanske jag skall skriva. Men 500 pix är lite väl mycket..... Blev dock väldigt sugen på att beställa massor av härligt strössel i alla möjliga färger och former. Kika in på www.kakburken.se och shoppa loss! Eller om någon av mina goa vänner (tänker på Hihhi) vill beställa något med mig?!

Trevlig lördag!

(Hämtade mina nya två par brills igår. Det känns bättre för ögonen, men på högerglasen på ett par var det massor av repor..... så jag får gå in på måndag. Lite trist. Inte gratis liksom... Men de är snygga!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med nya brillor! Nästa gång kolla in www.favoptic.se! Bra glasögon med suveräna priser., jag vet! Mina kostade allt som allt 547:- och jag är mer än nöjd!
Kram mimmi