torsdag 10 januari 2008

Lek och thai

Urmysig lekdag för Maja och Ellen, och gott och trevligt lunchsällskap hos min nya (nya och nya) mammakompis och hennes två döttrar. Maja har varit i himmelriket med alla nya leksaker; mikro, strykjärn, riktig dockvagn, och tusen andra saker som hon ej har hemma. Ellen har provat gåstol för första gången och jag har blivit bjuden på en otroligt god thaisoppa med kyckling, limeblad, citrongräs och annat gott.
En trevlig dag med massor av mysiga tjejer!
När vi skulle gå hem var det rena besvikelsen för Maja. Hon ville vara kvar, hon ville också åka ståbräda (som vi inte har) osv. Hon somnade inom fem minuter efter att jag lagt henne ner i vagnen.
I skrivande stund sover båda, jag tar en kopp kaffe och är glad att jag äntligen fått iväg min namnansökan/registrering av mitt företag till bolagsverket. Skall bli spännande och se om mitt första namnförslag går igenom!

Inatt hoppas vi att vi får sova lite mer. Klockan 02.00 hade de här föräldrarna ännu inte fått somna. En viss knubbig, skrikig, trött, ledsen, hungrig, bökandes bebis ville inte komma till ro. Vi snittar på ungefär fem timmar sömn per natt. Och definitvt inte i sträck. Snart måste vi låna ut Ellen innan vi brakar ihop. Någon frivillig? Som är redo att offra en natt för oss?

Inga kommentarer: