tisdag 1 januari 2008

Nyårsafton


























Nyårsafton med knytismiddag för femte året i rad! En mycket mysig tradition som aldrig kommer att brytas! I år hade vi förrätten, och vi serverade en mycket delikat hummer med vitlöks och persiljesmör med riven cheddar och en fin champagne, Bollinger. Plus ett vitt bröd som Maja och jag bakade på fm. Till varmrätt serverade syrran plus man lamminnerfilé (ytter?) med duchesse, rödvinsås med timjan och en chevrégratinerad rödbeta med honungs/balsamicoringel. Amarone till det. Så otroligt gott, riktig njutning. Till dessert hade Cissi gjort vanilj och kardemummapannacotta med björnbärssylt och riven odense choklad. Xanté till det. Mums, mums mums! En helt perfekt middag, den godaste middagen 2007! Tack fina vänner för en mycket lyckad afton, med god mat och supersnälla barn som somnade vid 22 och sov ostörda genom alla raketer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack det samma, supermys och supermums! :)
Jag var inte fuller när jag skrev på min blogg, dock lite ivrog och så korrekturläser jag ju aldrig ;)

Paaa C