söndag 27 januari 2008

Solig söndag!

Härligt med solen. Roger är ute på prommis med de sötaste två, jag har lite egentid. Surfar runt, dricker kaffe och gäspar stort. Vi har en liten sömnmarrodör. Tänkte nog läsa på lite om hennes ålder, men vill inte läsa för mycket böcker om vad man "skall kunna/kanske kan" i en viss ålder. Vill bara hänga med och njuta av en av våra finaste flickor som finns. Om (hoppas) eller snarare när flytten blir av så kommer nog Ellen efter ett tag få sova i deras lekrum. Hon blir nog störd av oss, precis som vi av henne.

Igår började vi lite smått att packa. Vi måste, annars kommer det att bli stressigt som bara den.

Veckan som kommer är inte så mycket inbokat, öppnis på onsdag och sedan mysa med Maja sista vecka innan dagis börjar!!!!!! Stort! Maja pratar varje dag om "Dabids dagis", "börja Dabids dagis, Maja". Hon längtar.

På tisdag kommer en av Sköna hems fd medarbetare Madeleine Gesar och håller föredrag, då skall jag vara på plats en bra stund innan vi börjar, för jag vill inte längre sitta längst bak. När jag kom till kursen första dagen så hade en del redan "paxat" sina platser..... Vuxna människor! Jag har ju båda tillfällena kommit instressande i sista stund (hhmmmm varför??!!) men tänker nog ändra på det nu. Sådeså!!!!

Dags för en påtår nymalet kaffe! Roger malde på ica, så en kaffekvarn hamnar på lilla köpa/vill ha listan. Vad som kommer att försvinna från listan är Mateus. På kort tid har en ostronskål och ett underbart fat fått flisor. Trist. Får hitta något annat fint porslin med mycket färg istället!

Trevlig söndag!

Inga kommentarer: