fredag 4 januari 2008

JAAAAAAAA

Om alla hyresvärdar godkänner bytet så flyttar vi om sex veckor!!!!!! Efter nästan precis fem år och en månad i denna underbara lägenhet! Det känns otroligt skönt att veta vilka som skall bo här efter oss. Det kunde inte ha blivit mer rätt! Man vill liksom att "rätt" personer skall få "vår" lägenhet. ;) Ni förstår nog J och S?!

Nu (nästan i alla fall) kan man planera för fullt. Köpa massor av spackel och vitfärg. Någon mysig tapet/fondtapet i tjejernas sovrum och en lite gladare i lekrummet. I vårt sovrum kanske vi har en tvärrandig, eller så blir det en fondvägg i v-rummet, eller....... si eller så. Jag vet i alla fall i mitt lilla rum (Hihihihiihihihihihihihihihihihi- mitt!!!!) skall jag måla väggarna i vitt med en fondvägg i härligt turkos eller rosa, eller både och.

I vardagsrummet skall Roger och jag köpa varsin fåtölj som skall stå vid fönstret så att vi kan sitta och mysa med domkyrkan i blickfånget. Vi har även klurat på en fusk öppen spis, en vit "amerikansk" modell, som min kompis L säljer i sin butik.

Är så glad, men vågar inte fira till 100% än, innan allt är helt klappat.

Och J, vi tar jättegärna hjälp av din muskelman! ;)

Nu skall det inspirationsurfas och slurkas kaffe!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååå vad roligt för er!!!!
Grattis grattis grattis!!!


Johanna

Anonym sa...

*håller tummarna så hårt att de vitnar* hoppas att det går bra med lägenhetsbytet...Trevlig helg!

KRAM

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Tack!!! Det skall bli så roligt!

Hur har ni det Anki? Tänker ofta på dig!
Kram C

Anonym sa...

WOW! Meeeen vad kul!!! HJälper till och packar och flyttar och inreder!!! :)

Paaaaa C

grodis sa...

Härligt! Jag håller tummarna för att det klaffar hela vägen nu!
Det är kul att flytta, men själv har jag nu flyttat klart o nästa lass är till ålderdomshemmet om och när det behövs... ;-)

Måste, måste, måste ta mig till U-a snart. Det är ju INTE lång väg!

Kram o ha en mysig fredagkväll!

Anonym sa...

Hej svägerskan!

JAAA!!! visst e det härligt att tänka i inredningsbanerna, jag hoppas också att det ska gå vägen. Både jag och S ser fram emot att få ta över eran lägenhet för den e ju så mysig. Vi ska vårda den ömt.

Åh.. klart ni får låna min muskelman ;)
kram på er

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hallå fröken svägerska!
Det skall bli spännande att se hur fint ni kommer att göra i lägenheten, ni har ju bra smak!

Nu får vi hålla tummarna att att allt blir som vi alla vill. Det känns rätt skönt (men lite stressigt) att flytta så snabbt. Skönt att ha det gjort liksom! Då får Maja fira sin tvåårsdag i nya lägenheten!

Kram C! Trevlig fredag!
(angående muskelman så lånar vi gärna din, men det var min kompis Johanna som tänkte låna ut sin man på flyttdagen och då vill du nog ha din man för dig själv! Hihihihihihi!)