fredag 25 januari 2008

Kurstillfälle två

gick av stapeln i går kväll. Jag bara sitter och myser på min plats! Igår gick en mäklare igenom samarbetet mäklare/stylist. Att vi som flyttstylister skall bana väg för mäklaren genom att få kunden att göra det bästa av sin villa/lägenhet. Hur man gör det är inte det svåra, det svåra är att få med de kunderna som är skeptiska, och att möta människor på ett bra sätt. Mäklaren var en mycket bra "talare", och säkert kommer jag att ha ett sammarbete med honom. Tänkte när mitt företagsnamn har godkännts och min kompis har tid, göra logga till visitkort/hemsida, och skicka brev med foto plus visitkort till så många mäklare i stan som möjligt. Det gäller att visa framfötterna.

Idag har vi varit på fika hos en mamma från föräldragruppen och deras snart tvååriga pojke och snart tvåmånadersflicka. Maja var lite blyg och lugn i början, när vi skulle gå sprang Maja omkring och var så varm i kläderna! Mysigt!

De otroligt sävliga tanterna på alla hyresbolag kan man bli galen på. Av tre hyresbolag har inte en enda kollat på våra ärenden. Nonchalant och illa. På måndag skall svåger S åka till två av ställena och pusha på. Vi vill flytta om tre veckor, och det skulle vara bra att få veta det så snart som möjligt. Vi har två små barn att ta hänsyn till, vi skall packa och städa med två små barn runt hälarna. Vi vill veta NU! Det skulle även vara mysigare för Maja att fira sin tvåårsdag i en ny lägenhet där man kan ha hunnit få undan alla/de flesta kartongerna. Det löser väl sig det med.

Fick lite vårkänslor idag av ljuset och solen! Om vintern skall vara så här löjlig kan det få bli vår nu!

Trevlig fredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så stolt och impad av dig syrran! Du är som klippt och skuren för detta.

Kram A som har VÄRLDENS sötaste finaste systerdöttrar!

Anonym sa...

Trevlig fredag på er också! Nu får du byta ut den där bilden med muffinsarna..dom ser alldeles för goda ut :-) Det är svårt att inte bli godissugen när man kikar in hos dig.....Det har gått lite segt denna vecka men nästan -3kg på tre veckor! Jag kämpar på...fast ikväll har vi gjort egen pizza, attans vad många cal det blev. Överskred visst min gräns i dag
:-( Det blir till att motionera ordentligt i morgon i stället.

KRAM från en som håller tummarna för att er flytt blir av snart.