tisdag 21 april 2009

Cykelhjälm! Och där med basta!

Innan jag sätter saxen i nästa tygstycke måste jag få ventilera mig lite.

Hämtade Maja på dagis i eftermiddags med cykel och cykelkärran. Självklart har jag hjälm på mig. Det är lika självklart som att Maja har det. Hur cool/snygg/otöntig/snygg i håret (för det är ju där skon klämmer...) är man om man ligger på intensiven/på ett boende med en slang i munnen eller i magen för att man inte använde hjälm när man är ute och cyklar???????????????? Ser varje dag föräldrar som cyklar utan hjälm. Idioter tänker jag. Jag cyklar med min hjälm och håller huvudet högt, snygg är jag inte men klok!

Tänk efter. Det är en mycket billig livförsäkring, för att inte tala om att man är ett föredömme för sina barn.

Kram!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Roliga och fina inlägg du har idag. Skrattade i morse när jag läste att Ellen sa hejdå mamma när ni skulle lämna Maja på dagis. Du har verkligen helt rätt ang hjälmen. Jag ska gå och köpa en :))

Kram
Johanna

cleo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

hej jag e tyvärr en av dom föräldrarna som inte har hjälm men du har helt rätt,ska verkligen tänka efter!!o töntigt e det ju inte!var o varannan människa har ju hjälm så det ska bli hjälm här med!!o vaddå cleo inte farligt att cykla???har du cyklat i stadstrafiken någon gång???jag själv såg en svår traffikolyck med cykel för några år sen,en kille som inte tittade riktigt o en bil körde på han o han flög upp i luften ett antal meter o knall fall på backen!!!o det e inte bara i stadstrafiken som det e farligt ,en vanlig lugn cykelväg kan också vara en fara!!en sten som ,en liten,som du inte ser o poff ligger du på marken!!okej kanske inte med sprucken hjärna(vilket iof kan hända )men med bruten arm eller ben!!!bra inlägg carro!!kram jannika

Cecilia sa...

Ska köpa min i helgen!

cleo again sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Håller med! Det är en billig livförsäkring om det händer något. Det skulle behövas en hjälmlag även för vuxna tycker jag.

Hanna

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
m sa...

Hoppsan, detta väckte tydligen känslor. Ja alla har ju rätt och tycka sitt. Jag vill inte ha hjälm just nu cyklar väldigt lite, men, när den dagen kommer och barn dyker upp i bilden då ska jag absolut tänka på det!! (mer än det)

Happy biker no helmet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Ja, du anonyma "cleo"

Jag tänker radera dina inlägg, för min blogg är INTE ett ställe att kasta skit på varken mig eller mina vänner som skriver in här. DU borde kanske ta och presentera dig innan du skriver så urbota dumma saker. Att jag TÄNKER att folk är "idioter" har visst tagit skruv riktigt ordentligt för dig. Min åsikt, MIN blogg. INTE ett forum för påhoppningar av diverse slag. Då får alla inblandade söka sig någon annanstans.

Fortsätt gärna cykla utan hjälm du, jag och många med mig cyklar med hjälm, vilket oavsett undersökningar eller uteblivna forskarrapporter känns som det bästa.

PUNKT.

Anonym sa...

En stor kram till dig.....

Håller med i din kommentar om hjälm..
Undrar vad vissa tänker om föräldrar hammnar i en olycka med barne oxå på cykeln....
Tänk om barnen sedan blir utan mamma/pappa eller virrar om kring innan någon annan kan hjälpa till,om föräldran ligger avsvimman..
Jag resonerar allt går att fixa,limma..
Men inte hjärnan..

Stor kram
K