onsdag 29 april 2009

Piggare kille!

Det här vackra trädet fotograferade jag i måndags när vi gick till 4H.

Telefonen ringde nyss, det var lilla David! Han har sovit gott inatt och är en helt ny kille. Låter annorlunda på rösten, lite ljus och lite skör. De får nog komma hem på förmiddagen idag. Plutten!

Själv så blir det husläkaren för Roger, och tandläkaren för mig. Skall dra ut en visdomstand. Kan inte säga att jag ser framemot det. :/

Om jag inte har för ont så åker vi till torpet i em och kommer hem på fredag vid lunch! Skönt att åka från stan på "sista april" när studenterna "tar över" vår stad och super och skränar ikapp med stans tonåringar (i varierande åldrar....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"studenterna "tar över" vår stad och super och skränar ikapp med stans tonåringar (i varierande åldrar....)"
Tråkigt att du upplever att vi tar över er stad, är den inte lika mycket våran som eran föresten? Jag är student i Uppsala, och visst är det folk som inte kan bete sig och som dricker alldeles för stora mängder alkohol (som det är överallt vid stora engagemang), men man får borste från dem. Vad vore Uppsala utan sista April egentligen? :)Det är faktiskt väldigt mycket som inte inluderar alkohol som arangeres på sista April också.
Jätte fin blogg förövrigt!/ Therese

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Therese!
Kul att du gillar min blogg. Dock käner jag precis som jag skriver. I dagens unt står det om Karlavagnens förskola uppe på Rackarberget som måste vara på annat ställe under sista april för att just studenter festar och använder dagisgården som allmän toalett och uppehålelr sig där trots att personal säger till. Även universitet har en vädjan till studenter och andra att ta det lugnt. Mina barn vill jag inte ta ner på stan för att titta på forsränningen eller folkvimlet, de skulle bara bli rädda.Uppsala är väldigt mycket mer än en studentstad.

Ha en bra sista april/valborg!