fredag 17 april 2009

Fredag morgon i april

Solen skymtar och jag hoppas den motar bort molnen och tar herraväldet över dagen. Vaken sedan tidig tidig morgon. Har varit väldigt bortskämd med sovmornar de senaste veckorna. Min kära man har inte lika stor sömnbehov som mig. När vi träffades trodde jag att han var knäpp som gick upp innan nio på helgerna (jag hade lätt kunnat sova till elva...!) Nu har vi mötts någonstans på mitten, men sedan tjejerna kom så är mornarna tidiga. Och väldigt mysiga. Bara jag får mitt kaffe och en liten stund att bläddra igenom tidningen.
Just nu ritar tjejerna med blyerstpennor och Maja suddar och suddar med sin "sugare"! Ellen hänger på på sitt rara göra-som-storasyster-sätt!
Nästa vecka skulle jag ha börjat på en kort inredningskurs där bla. Madeleine Gesar (färgglada inredaren från Sköna hem och family living) plus Louise Sareld (roomservice) skulle varit ledare. Den har tyvärr blivit inställd pga för få deltagare. Jättetråkigt. Madeleine Gesar var ju en av mina lärare på stylistakdemin och hon är så inspirerande och färgstark så man blir glad bara av att se henne. Vi går ibland på samma öppnis här i Fålhagen så man kanske kan prata lite inredning då! Fick dock en hint av henne för några veckor sedan att kursen hade få deltagare, så lite förberedd var jag. Men tråkigt ändå.
Skulle även gått en feng shui kurs två söndagar i maj som även dessa inte blir av. Inte för mig i alla fall. Roger är i italien ena söndagen och jag har inte ansträngt mig tillräckligt för att få barnvakt. Dock känns det ganska ok. Helt plötsligt har "spara" intagit mig. Känner inte riktigt igen mig! Inpiration och inredningsupplevelser kan man inte få nog av!
På tal om inredningsupplevelser så blir det en torpresa imorrn. DÅ skall jag måla i köksskåp, plantera lökar och göra en mysig sovhörna till Maja.
Fredagen är ännu oplanerad. Det blir säkert en park, en glass och lite mys!

2 kommentarer:

anki sa...

önskar er en underbar helg!!! KRAM

Anonym sa...

Kram till er alla....

En stor till A..
Krya på dig....

K