onsdag 2 maj 2007

En timmes sömn kan göra en

del för orken och humöret! Maja sov t.om en och en halv timme! R kom hem för att äta lunch, jag duschade och sedan gick Maja och jag ner på stan för att lämna tillbaka ett par vita mammajeans från H&M som inte var ett dugg sköna...synd, för snygga var de! Shoppade såklart lite till Maja istället. Ett par orangea trekvartsbyxor och en söt sommartröja med en figur på i matchande färger.

Nu sover stumpan och jag tar en kopp te och surfar runt (och ja, mumsar i mig lite choklad också....!). Jag har hittat till en hel del fina hem med ljus inredning, vitt, vitt och åter vitt. Snyggt, men saknar man inte färger? Jag älskar färg! Tänk vad lite färg kan göra för humöret! Turkost, rosa, rött, grönt, gult, brunt, i vissa fall blått, och alla jordens nyanser på dessa kulörer! Att ha en ljus bas på väggar och kanske vissa möbler är toppen, men sedan måste jag få in färg för att trivas. Såg Matteus nya (?) gröna färg idag på en skål...habegäret växte vill jag lova! På tal om färg, var in en sväng på Village och köpte en turkos diskborste. Mest för Maja´s skull. Om hon får hålla i något när vi är på shoppingturer så är hon nöjd! Helst ville hon ha en (i mitt tycke) ful träfigur föreställandes en pojke som var på väg att fiska tror jag. Maja såg jätteglad ut, men mamman sa nej. Tur att hon nöjde sig med en turkos diskborste!!!!!! :)

Fick en helt underbar väska av R som han köpte i Rom. Brun, mjuk och så gott doftande...härligt med skinn! Fick även ett par solglasögon plus härliga tvål och schampoförpackningar. Maja fick en ursöt sommarklänning från Benetton, en fotbollströja och fotbollstrumpor från Roma. Bebben i magen fick tre linnebodysar och tre par strumpor från Benetton. Ursöta! Bildbevis kommer!

Imorrn kväll kommer farfar med sambo för att passa en sovandes Maja när vi skall storhandla! Snacka om kvalitetstid för vuxna! Vi skall börja "begära" mer hjälp tänkte vi. Vi har varit väldigt dåliga på det och för skylla oss själva, men det går inte i längden att aldrig ha avlastning. Vi tänkte åka till ica Maxi och förlusta oss!!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är ju helt klart det bästa med folk som reser bort - att de kommer tillbaka med presenter!:)

Och ja, det ÄR verkligen kvalitetstid att gå på Ica Maxi!

Diana sa...

Oj, oj, oj, vilken man du har :)
Jag har min plocka-hem-presenter-person i min lillayster. Kom hem från jobbresa i London med 2 par skor till mig :)

Men tänk, en riktig italiensk skinnväska!

Skönt att du fick lite uppmuntran. Inte roligt alls att sitta så många mil ifrån och inte kunna muntra upp.

Bra att ni tar hjälp med Maja också. Ibland måste man verkligen bara få vara!

KRAM