onsdag 23 maj 2007

Födelsedagsfirande för

blomsterkungen Carl von Linné. Grattis på 300-årsdagen, typ! Uppsalas ledning har smyckat staden på ett överdådigt sätt. Är det för oss boende, eller för att Knugen och den Japanska Kejsaren kommer månne?! Vackert såklart! Tänk om kommunen kunde lägga ner lika mycker krut på barnomsorg, skola och äldreomsorg! Vilken perfekt stad det skulle vara.........

Maja och jag skall i alla fall ner på stan efter lunch för att njuta av blomsterprakten och ta oss till Stadsparken för att se tulpanutställningen och kanske ha tur att haffa en gunga någon minut eller så! Solen skiner och vi mår bra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fast jag måste säga att jag tycker det är mysigt och vackert med allt och kul att det satsas på sånt då och då. Det är ju inte så ofta det händer sånt i vår vackra stad!

Kram C!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Jovisst, men det får vara med måtta och förnuft tycker jag. Man vill ju gärna ha en dagisplats!!! Men visst är det vackert, inget sagt om det!

Kram C

Anonym sa...

Jag har inte varit nere och kollat än på allt. Man borde kanske göra det. Var det fint?
Johanna

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Det är jättefint! Man blir mycket inspirerad! Maja och R är nere nu med kameran, och jag skall (hmm) vila lite, men har istället anmält Maja till dagisplats. Hörde av arbetskamrater och en kompis att det är mycket mycket svårt att få plats...... Tycker därför att den här kommunen borde priorotera lite bättre ibland!
Tack för igår!
kram C