onsdag 2 maj 2007

Mer Mateus!


I söndags hade vi både bokklubb och tjejmiddag, och äntligen fick jag använda mina härliga små Mateus muggar/efterrättsskålar eller vad man skall kalla de. Hade en liten sallad med tomater, avocado och rödlök i de med lite balsamicosås ringel över! Mycket gott och uppskattat. Gjorde även en jättegod (tyckte gästerna!) mangosås till grillat, vattenmelon/fetaostspett (tyvärr, tyvärr ingen bild för de var hur snygga som helst!) som var en riktig höjdare plus att vi hade halloumi med basilika och potatisklyftor. En god middag som avslutades med en rabarberpaj med jordgubbsmaräng som tyvärr inte heller kom med på bild.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Wow - vilken värdinna du är som gör såna fina dukningar och läcker mat! Jag tror ALDRIG att jag lyckats få ihop en trerätters utan att något blivit total katastrof...hmm. Måste nog gå en kurs tror jag;)

Diana sa...

Det där låter hur smaskens som helst! Du får gärna maila över recepten till mig när du får tid :)