onsdag 16 maj 2007

Hmmmmm, hur tänker

en del?
Har fått en inbjudan till en möhippa. Kan inte gå på den för vi skall vara barnfria för en gångs skull, även över natten. Men, de som fixar möhippan vill gärna att de som inte kan komma skall ändå vara med att bidra ekonomiskt!!!!!
Blir lite sur och arg. Varför inte höja avgiften för de som skall vara med på möhippan, dvs hennes närmsta vänner som känner henne och som tycker om henne. Jag skulle kunna lägga ut mer pengar på en av mina vänners möhippa om det hade varit så. Jag skrev faktiskt i gruppmailet som mailades ut igår att jag inte kan vara med och inte tänker bidra ekonomiskt heller. Jag är definitivt ingen snål person, men det här tycker jag var höjden av fräckhet!!!!! Har jag rätt eller fel? Kommentarer tack!! :)
Vi vet inte heller om vi kommer att gå på bröllopet, det är bara tre veckor innan bebisen kommer.

Ibland undrar man hur folk tänker!

6 kommentarer:

Diana sa...

Om det hade varit jag, skulle jag blivit förvånad att öht bli medbjuden på möhippa till ngn i min mammagrupp som jag bara träffar ngn enstaka gång genom barnen. Jag skulle varken gått på möhippa, bidragit med pengar eller gått på ngt bröllop. Är ni bjudna på bröllopet?

Hela saken låter väldigt konstigt!

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Precis!!!!!!!!!! Jag visste att de skulle gifta sig, och blev minst sagt förvånad över inbjudan! Vi kommer nog bara gå på vigseln plus ta med oss en liten present! Allt beror ju på hur jag mår!
:) Alla är olika!
Man vill känna att man är "skyldig" någonnågot bara för att man är bjuden på bröllop!
Kram !

Anonym sa...

Det låter märkligt. Man kan ju inte vara med och finansiera en möhippa som man inte ens ska gå på. Man slutar aldrig att förvåna sig över hur folk är.

Kram Johanna

Anonym sa...

Är man med kan man bidra, annars är det väll ingen ide.

Kram C

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Så skönt att höra att det inte bara är jag som tycker så! Kan tänka mig att det är fler i massmailet som känner samma sak!

Kram C :)

Hanna sa...

Hoppsan då! Jag skulle nog mest bli väldigt förvånad bara av själva inbjudan - en möhippa känns för mig som något ganska personligt som man delar med sina närmaste vänner som kan kan prata om allt med, våga vara lite pinsam inför och sådär...

Angående pengarna så skulle jag absolut kunna tänka mig att bidra ekonomiskt även om jag själv inte kunde delta vid möhippan - men detta gäller om det är en NÄRA VÄN. Tycker att du gjorde helt rätt som vågade avstå!