lördag 12 maj 2007

Och även idag skolkar mamman från

sin livsuppgift! Maja och pappa har åkt till torpet tillsammans med "vavva" (Farfar!) och jag är hemma. Ursprungsplanen var att vi skulle åka allihop, men jag blir hemma. Med en bok, sängen, vattenmelon, lite goda kakor, lite tid till pysslande, och bara tid att få vara! Det dåliga samvetet ligger och pyr, men det lättar lite hela tiden, plus oron över att ha de på vägarna. Men man kan inte ha kontroll jämt, så jag släpper det (nåja, försöker i allafall!). Känner att denna vecka har gett mig lite mer kraft, plus att jag insett HUR trött jag verkligen är. Lite dubbelt alltså.

Maja är som en solstråle när pappa är hemma så här mycket. Hon är även lika mycket mammig/pappig och det är så mysigt för alla. Hon märker ju att pappa är roligare att leka med än mamma, som inte orkar lika mycket. Magen börjar verkligen att vara i vägen nu! Men på måndag då börjar "allvaret" igen och då med lite nya krafter, och jag gör vad som helst för att Maja skall få ha det bra, det är bara nu när jag verkligen FÅR lata mig som jag gör det! (Och så lite dåligt samvete dök upp igen...)

Dags för att leta fram en ny bok nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med ett till egen dag! Vila upp dig ordentligt tills ikväll. Massa gott då!

Har kommit på hur man lämnar "anonyma" komentarer i din blogg nu :)

Kram bästis C

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Ja, det är jätteskönt! Pysslat och pysslat och pysslat! Det skall bli jättemysigt ikväll!

Kul att du kan lämna kommentarer nu!

Kram C!