fredag 7 mars 2008

Alltså, ibland

måste bara jag ockå få klaga av mig lite allmänt. Om bloggar. Om bloggar med vit, romantisk inredning. Om bloggar där innehavaren vill göra sig så intressant att (varför läser jag dessa?????!) vi läsare "skall få se vad jag har shoppat/pysslat/skapat/bakat imorrn"!!!! Men guuuuuud. Vilka tror de att de är. Jag pekar inte ut ngn speciell, men tycker att man nog borde komma ner på jorden en smula. Min blogg är ju en dagbok för mig, som jag gärna delar med mig av, visst är det roligt om många vill läsa, men det är inte mitt främsta skäl. Och så undrar jag om de stackars karlarna i dessa hem verkligen klarar av att sova bland rysch pysch, volanger, shabby chick (spyyyyr på det ordet), änglar, spets och allmänt bjäfs? En viss del romantik, vitt och spets har vi i torpet, men det är där stilen passar in. Lite.

Guuuud så skönt det är att ösa ur sig. Heheheheheheheheheh! Brukar inte klaga på andra, men jag spyr snart på alla dessa hem som finns i tidningar, tv och på bloggar!Det ser ju precis lika dant ut hos de alla. Zinkkrukor, greengate, house doctor osv...... Tack och lov så finns det många härliga bloggar som visar personlig, färgstark och rolig inredning. Riktiga inspirationskällor.

Idag blir det en tripp till ikea för att inhandla varsin fåtölj till mig och R! Satt i vardagsrummet i förmiddags med en kopp kaffe och tittade på efter tio. Tina Leijonberg var med, och pratade om sin lille son som var sjuk i magen och fick tas bort. Hon var så bra på att uttrycka sig och så snygg! På tal om efter tio så börjar vårat vardagsrum bli lika mysigt som studion i efter tio. Mysfaktor på hög nivå! En vägg är full med böcker fån golv till tak. Rikedom!

Skall väl ta en liten vv-låda nu. När amningen är avslutad skall jag rivstarta någon vecka med nutrillett. Behöver se resultat snabbt för att komma igång. Som det är nu kan man undra hur det skall gå. Ja, ja, allt har sin tid.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aj tojtally agriiiiii!

Kram A

Cecilia sa...

Haha!! Inte för att jag brukar läsa inredningsbloggar men jag förstår vad du menar.
Mitt heta tips är att du slutar läsa dem helt, så har du ett irritationsmoment mindre här i livet ;)

Träffade sovandes lilla Bellan i kvarnen idag. Gullemullbulle!!!

Kram C

Hanna sa...

Hahaha! Jag är en trogen läsare av alla dessa "vita" bloggar. Skulle aldrig orka ha det inrett så hos mig själv, men jag kan tycka att det är vackert och vilsamt att titta på.

Men mest är jag nog fascinerad över att folk på allvar lägger ner hur mycket tid som helst på att hitta den perfekta inredningen - till sina maileg-kaniner! *s*

Har också funderat en del på männen i dessa hem...trivs de verkligen eller bryr de sig helt enkelt inte? Skulle jag inreda sådär hos oss så skulle Helal emigrera, haha...Men det kanske bara är fördomar vi har?

Anonym sa...

Bra sagt Carro! Har en idé hur jag vill fixa hallen....
Du nämnde änglar... minns jag rätt så samlade/gillade du änglar.
kram M

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

A: Hahahahaha!
C: :) Det är inte så allvarligt som det låter! En smula inspiration kan jag ibland få!
Hanna: Hahahahahahahahahaha! Ja, kanske är det fördommar. Jag gillar den stilen en smula när jag tänker på vårat torp. Där passar det bättre, och där har männen en huggkubbe! :)
Anonyma M: Jag samlade på solrosor, änglar, och nu är det mjölkkannor. Sist jag köpte en kanna var i NY, så samlandet har nog avstannat lite!

Tanken med mitt inlägg var att jag ville känna hur det kändes att klaga lite på andra, som så många gör i krönikor och bloggar. Men det är inte riktigt min stil. Jo, kanske lite när det gäller att folk anser sig viktiga. Plus att min åsikt är att jag spyr på rysch och pysch!

Kram på er kända och okända vänner!